نمایشگاه نقاشی که رنج زنان را به نمایش گذاشته است

ولایت هرات برای زنان محیط بسته‌ای است؛ اما آنان همواره از روش‎های مختلف می‎کوشند هنجار شکنی نمایند و سنت‎های حاکم را از بین برده و نقش فعال در عرصه‎های مختلف داشته باشند.

زنان هرات حتی مشکلات و محرومیت‌های خویش را در بخش‎‌های گوناگون به تصویر می‌کشند تا توجه عام و خاص را جلب نمایند و یک قدم موثر در راه حقوق زنان بگذارند.

برگزاری نمایشگاه یکی از راه‌هایی است که زنان هرات از طریق آن رنج و مشکلات خود را بازگو می‌کنند.

ناهیده نصیری دانشجوی دانشکدۀ هنرهای زیبای پوهنتون هرات و برگزار کننده نمایشگاه نقاشی، به خاورمیانه گفت :«زنان از مشکلات گوناگون رنج‎ می‎برند و حقوق‌شان پایمال می‎‌شود. ما با برگزاری این نمایشگاه نقاشی، مشکلات زنان را به تصویر کشیده‎ایم که بازدیدکننده‌گان و مردم هرات از وضعیت زنان آگاه شوند.»

وی هدف دیگر برگزاری نمایشگاه نقاشی را زنده نگهداشتن نام نصرالله سروری هنرپیشه معروف هراتی دانست که به فراموشی سپرده شده است.

این نماشگاه ۳۳ اثر که مربوط و مرتبط به زنان است توسط بانو نصیری به نمایش گذاشته شده و وضعیت زنان را در حالات گوناگون به صورت تصویری روایت کرده و به مدت چهار روز ادامه دارد.

عارفه صبوری یکی از بازدیدکننده‌گان می‌گوید که برگزاری این نمایشگاه بازدهی خوبی دارند و هر عکس موضوعات بسیار حساس را بیان می‎کند.

این نمایشگاه در حالی برگزاری می‌شود که خشونت‎های خانواده‌گی و ازدواج‎های اجباری همواره زنان هراتی را رنج می‌دهد.

روح‌الله علی‌زاده

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *