نمایشگاه عکس به مناسبت میلاد امام رضا(ع) درکابل

نمایشگاه عکس و آثار هنری تحت نام «کرامت» به مناسبت میلاد با سعادت امام رضا(ع) در کابل برگزار شد و برگزار کنندگان هدف برگزاری این نمایشگاه را ترویج فرهنگ رضوی و تجدید خاطر‌های حرم دانستند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این نمایشگاه به مناسبت میلاد هشتمین اختر تابناک ولایت و امامت با موضوع حرم امام رضا (ع) عصر سه شنبه با حضور جمعی از عاشقان آن امام همام، علما، دانشجویان، هنرمندان خانم‌ها و آقایان در مسجد الزهرای دشت برچی در غرب شهر کابل برگزار گردید.

در این نمایشگاه ۴۵ اثر ارزشمند اعم از عکس، نقاشی و نقاشی خط کاملا هنری که از زوایایی مختلف حرم مطهر امام رضا(ع) را به تصویر کشیده بود در معرض دید عموم قرار داده شده که یکی از دیگری جذاب تر بوده و برای لحظاتی طولانی بازدید کنندگان را به پای این تابلو‌های زیبا نگه میداشت.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که با تلاش و همت (نما رسانه ) رسانه برگزار گردیده سخنرانان این حرکت را در بسط و گسترش فرهنگ رضوی و فرهنگ اسلامی تاثیر گزار دانسته و قابل قدر دانستند.

جت‌الاسلام والمسلمین حاج آقا یعقوبی یکی از سخنرانان این مراسم ضمن صحبت پیرامون فضایل حضرت امام رضا (ع) و تمجید از حرکت نما رسانه اظهار امیدواری نمود که دیگر رسانه‌های کشور نیز از رسالت شان غافل نبوده و به هر شکل ممکن بتواند دین شان را به فرهنگ ناب اسلامی و ولایی ادا نمایند.

در همین حال حیدری رییس (نمارسانه) در سخنرانی کوتاهی در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه بیان داشت که جامعه‌ای اسلامی بیش از هر امری به ارائه الگوی کامل و تمام عیار از یک فرهنگ متعالی، متعادل و مترقی درجهان امروزی نیاز دارد، الگوی که همچون چشمه‌ای زلال و پاکی روح و روان انسان را شستشو داده و همگان را سیراب نماید که در این میان نقش صاحبان رای و نظر و اهالی فرهنگ، هنر، ادب و اندیشه هم در تنظیم و تدوین این اندیشه و هم در پدید اوردن اثار، پر رنگ بوده و بر ماست که با درک شرایط و زمان این مسوولیت خطیر را به عهده گرفته و دین مان را به دین و دیانت فرهنگ و هنر ولایت و امامت ادا کنیم.

حیدری رییس موسسه‌ی نما رسانه در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری خاورمیانه در پاسخ به این  سوال که چه انگیزه‌ای باعث شد که این نمایشگاه را برگزار و چه هدفی را دنبال می‌کنید گفت: با توجه به فقدان حضور رسانه ها و موسسات هنری و رسانه ای در فضایی دینی موسسه‌ی نما رسانه با توجه به کارکرد های که در چند سال اخیر در کابل داشته تصمیم گرفتیم که در فضاها و مناسبت های اینچنینی برنامه هایی داشته باشیم تا بتوانیم فرهنگ دینی را با استفاده از هنر ترویج نماییم.

وی همچنان گفت که ما این آثار را از جاهای مختلف جمع آوری وبیشترین آنها را از آستان قدس رضوی تهیه نموده ایم که هرکدام ارزش هنری بالایی داشته و دارد.

رییس نما رسانه می‌گوید ما خواستیم با برگزاری این نمایشگاه هم یک ذایقه‌ی برای مخاطب ایجاد نماییم و هم سعی کردیم انگیزه‌ای برای هنرمند ایجاد کرده باشیم که اگر در سال‌های آینده فراخوان آثار دادیم تعدادی از آثار حد اقل از بین هنرمندان خودمان تهیه شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *