نمایشگاه صنعت برق افغانستان رسما در کابل افتتاح شد

دکتور عبدالله عبدالله رییس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان امروز دوشنبه (۱۸ ثور) در کنفرانس ملی انجینیری برق افغانستان اشتراک کرد و همچنان نمایشگاه صنعت برق افغانستان را در دانشگاه پلی تنخیک کابل رسما افتتاح نمود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رییس اجراییه کشور، پس از امنیت، نقش انرژی در زندگی مردم افغانستان را مهم، موثر و حیاتی برشمرد و تاکید کرد که بدون انرژی رسیدن به توسعه پایدار ناممکن است.

نمایشگاه صنعت برق در دانشگاه پلی تخنیک کابل راه اندازی شده و در این نمایشگاه محصولات برقی داخلی به نمایشگاه گذاشته شده و این نمایشگاه برای چهار روز بروی همه ای بازدیدکنندگان باز می باشد.

دکتور عبدالله عبدالله در حالی که تصمیم دولت برای وارد نمودن انرژی از کشورهای همسایه را یگانه گزینۀ دولت در آن‌زمان دانست، اعلام نمود که در میان مدت و دراز مدت، افغانستان در عرصۀ انرژی، ظرفیت رسیدن به خودکفایی و صدور آن به کشورهای همسایه را نیز دارد.

رییس اجرایی کشور ضمن امتنان از تلاش‌های وزارت انرژی و آب به خاطر ظرفیت‌هایی که ایجاد نموده و خلاقیت‌هایی که در راستای رسیدن به خودکفایی در این بخش انجام داده و می‌دهد، از فعالیت‌های شرکت برشنا نیز قدردانی نمود.

وی با بیان اینکه لازمه تامین انرژی دوامدار و رسیدن به توسعه پایدار استفاده بهینه و خردمندانه از انرژی می‌باشد، از تمام شهروندان کشور خواست تا در مصرف برق صرفه‌جویی نمایند.

او کنفرانس ملی انجینیری برق افغانستان را که قرار است یک‌هفته ادامه یابد، زمینه‌یی برای افزایش معلومات اشتراک کنندگان عنوان نمود و ابراز امیدواری کرد که این کنفرانس، تاثیرات مثبت و موثری را در این راستا بر جا بگذارد.

رییس اجرایی جوانان و ظرفیت‌های رو به رشد آنان را بزرگ‌ترین مایه امیدواری برای رسیدن به خودکفایی در عرصه انرژی دانست و تاکید کرد که افغانستان توانایی تبدیل شدن به یک نمونۀ عالی در توسعه پایدار را دارد.

هم‌چنان در این کنفرانس و در حضور دکتور عبدالله عبدالله رییس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان، تفاهم‌نامه‌های همکاری میان وزارت انرژی و آب با وزارت‌های تحصیلات عالی، شهرسازی و مسکن و اداره ملی حفاظت از محیط زیست به امضا رسید.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *