نقض حقوق بشر در کره شمالی

دیده‌بان حقوق بشر در بخشی از گزارش سال ۲۰۱۵ خود، اعلام کرد که کیم جونگ اون و مقامات ارشد کره شمالی،

دیده‌بان حقوق بشر در بخشی از گزارش سال ۲۰۱۵ خود، اعلام کرد که کیم جونگ اون و مقامات ارشد کره شمالی، مسئول نقض حقوق بشر و جنایت علیه بشریت در این کشور هستند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از سایت رسمی دیده‌بان حقوق بشر، دولت کره شمالی با مجبور کردن زندانیان به کار اجباری در زندان‌ها و نقض حقوق اولیه آنها، زندگی آنها را به خطر می‌اندازد و گاهی نیز منجر به مرگ آنها می‌شود.

به گفته معاون آسیایی سازمان دیده‌بان حقوق بشر حکومت جونگ اون رهبر کره شمالی بر پایه نقض حقوق بشر، سوء استفاده از افراد، انجام اعدام‌های عمومی و مجبور به کار اجباری بی‌رحمانه در زندان‌ها بنا شده است.

معاون آسیایی سازمان دیده‌بان حقوق بشر معتقد است با آشکار شدن جرائم حقوق بشری کیم جونگ اون علیه مردم خودش، وقت آن رسیده تا جامعه جهانی او را برای اعتراف به جرایم خود به پای یک تریبون بین‌المللی بکشاند.

بنا به اعلام کمیسیون تحقیق و بررسی کره شمالی دیده‌بان حقوق بشر، دولت کره شمالی مسئول نقض و سوءاستفاده گسترده حقوق بشر، بردگی، شکنجه، و دیگر سوء استفاده‌های جنسی است.

با وجود تصویب چندین قطعنامه در سازمان ملل علیه کره شمالی، پیونگ یانگ همواره به نقض حقوق اولیه فردی و حقوق بشر مثل آزادی بیان، آزادی‌های سیاسی و آزادی مذهبی ادامه می‌دهد. کره شمالی یکی از معدود کشورهایی است که به سازمان جهانی کار نپیوسته است. دولت کره شمالی همچنین کارگران در کمپ‌های اجباری کار را از حقوقی مثل ارائه غذا، خدمات پزشکی و دیگر خدمات ضروری محروم کرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *