نقش وزرای خارجه مصر و روسیه در باره اوضاع لیبی و غزه

وزرای خارجه مصر و روسیه در تماس تلفنی با هم مسائل منطقه‌ای از جمله اوضاع لیبی و اراضی فلسطینی به خصوص نوار غزه را بررسی کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزارت خارجه مصر در بیانیه ای اعلام کرد که «سامح شکری» و «سرگئی لاوروف» تلفنی با یکدیگر گفت وگو و تحولات منطقه را بررسی کردند.

در این بیانیه آمده است که دو طرف به بررسی روابط دوجانبه بین مصر و روسیه، راهکارهای تقویت روابط در تمامی زمینه ها و نیز مسائل منطقه ای از جمله اوضاع لیبی و راهکارهای بازگرداندن امنیت و ثبات به این کشور از طریق حمایت از موسسات قانونی در آن، پرداختند.

دو طرف همچنین آخرین تحولات فلسطین و اوضاع نوار غزه و نیز اجرای مقدمات مربوط به برگزاری کنفرانس بین المللی بازسازی نوار غزه که قرار است روز ۱۲ اکتبر (۲۰ مهر) در قاهره برگزار شود و همچنین تلاش های مربوط به ازسرگیری مذاکرات غیر مستقیم بین دو طرف فلسطینی و اسرائیلی درباره غزه را بررسی کردند.

در همین رابطه لاوروف از ایفای نقش مصر برای دستیابی به توافقنامه آتش بس در غزه قدردانی کرد.

وزرای خارجه مصر و روسیه همچنین درباره ضرورت اتکا به این تلاش ها و تضمین عدم تکرار استفاده از خشونت و زور نظامی در نوار غزه و تلاش برای ازسرگیری مذاکرات راه حل نهایی بین دو طرف با هدف دستیابی به حل و فصل نهایی، فراگیر و عادلانه قضیه فلسطین به توافق رسیدند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *