نگرانی هند از ترویج افراط گرایی در مالدیو توسط عربستان

9410x19x2x21172602177216نویسنده هندی تلاش عربستان برای رشد افراطی گری در بین مسلمانان مالدیو را زنگ خطری برای این کشور دانست .

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه،«سونیل رامن» روز سه شنبه با انتشار مطلبی در پایگاه خبری «فرست پست » نوشت: هند باید از رشد افراط گرایی در همسایگی این کشور در مالدیو نگران باشد.

نویسنده این مطلب معتقد است: ‘عبدالله یامین’ رییس جمهوری مالدیو که اکنون در هند بسر می برد، در دو سال و نیم گذشته و بعد از به قدرت رسیدن از اقدامات عربستان برای ترویج افراط گرایی در این کشور حمایت کرده است .

در بخش دیگری از این مطلب اضافه شده است: مالدیو با قرار داشتن در سر راه تجارت غرب و شرق از اهمیت استراتژیک زیادی برخوردار است .

نویسنده در ادامه با اشاره به سخنان «عبدالله بامین » رئیس جمهوری مالدیو به نقل از وی می نویسد: عربستان در تبلیع اسلام «میانه رو» به این کشور کمک می کند.

درادامه این مطلب اضافه شده است عربستان سعودی چندی پیش با امضای توافقنامه ای قرار شد به مالدیو برای ساختن مساجد و اعزام مبلغان و ائمه مساجد به این کشور کمک کند.

نویسنده این مطلب در ادامه با اشاره به جمعیت ۳۵۰ هزار نفر مالدیو نوشت: تاکنون ۴۰ نفر از این کشور به گروههای تروریستی در سوریه و عراق پیوسته اند.

به نوشته این پایگاه خبری در ۲ سال گذشته تاکنون تعدادی از مقامات ارشد عربستان از جمله سلمان بن عبدالعزیز از مالدیو دیدن کرده اند.

در ادامه این مطلب آمده است:«ملک سلمان» تاکنون مبلغ ۱.۲ میلیون دالر برای ساخت ۱۰ مسجد و ۱.۵ میلیون دالر به صندوق وقف و ۱.۵ میلیون دالر دیگر در بخش بهداشت این کشور هزینه کرده است.

دربخش دیگری از این مطلب اضافه شده است «عبدالله بامین » رئیس جمهوری مالدیو در ۲ سال گذشته تاکنون ۳ بار به عربستان سعودی سفر کرده است .

«عبدالله بامین عبدالقیوم» رئیس جمهوری مالدیو روز یکشنبه وارد دهلی نو شد و با رئیس جمهوری، نخست وزیر، وزیر خارجه و تعدادی از مقامات هندی دیدار و گفتگو کرد.

هند و مالدیو روز گذشته ۶ توافقنامه همکاری در زمینه امنیتی، تروریسم ،اقتصادی و بازرگانی امضا کردند.

Author

About Author