نقش زنان در گزینش کمیشنران کمیسیون های انتخاباتی

داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی جمهوری اسلامی افغانستان گفته است که نقش زنان در گزینش کمیشنران کمیسیون های انتخاباتی در نظر گرفته می شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آقای عبدالله بعد از ظهر روز چهار شنبه با شماری از نمایندگان بخش جوانان و زنان موسسه انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان (فیفا) دیدار کرد.

وی در این دیدار تاکید کرد که حکومت؛ نقش زنان را در گزینش کمیشنران کمیسیون های انتخاباتی مدنظر می گیرد.

همچنین مسوولان بخش زنان و جوانان با ابراز قدردانی از تلاش ها و حمایت رئیس اجرایی کشور گفتند که موسسه انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان یک تحقیق همه جانبه را برای دادخواهی در زمینه مشارکت سیاسی زنان و جوانان بویژه در انتخابات انجام داده است.

در این تحقیق براساس مشوره و گفتگو در تمام ولایات؛ دستاوردها، چالش ها و موانع مشارکت زنان در انتخابات آینده آسیب شناسی شده است. آنان نتایج این تحقیق را در دو فصل و چند ماده با رئیس اجرائیه کشور شریک نموده اند.

اشتراک کننده های این برنامه از رئیس اجرایی کشور خواستند که در زمینه تقویت مشارکت سیاسی زنان و جوانان، رفع چالش ها و موانع، معرفی زنان شایسته و توانا برای ایجاد باورمندی نسبت به توانایی های زنان در جامعه، نقش زنان در کمیته کمیسیون های انتخاباتی، همکاری نهادهای ذیربط در زمینه آگاهی دهی از حقوق سیاسی زنان، اصلاحات انتخاباتی، توزیع تذکره های الکترونیکی اقدام جدی نماید.

رئیس اجرایی کشور از تلاش ها و دادخواهی بخش جوانان و زنان فیفا ستایش کرد و گفت: حرکت های مدنی به عنوان پل ارتباطی میان دولت ـ ملت تاثیرگذار است اما دادخواهی و اصلاحات انتخابات نیازمند کوشش و صدای دوامدار می باشد، چراکه مسئله آوردن اصلاحات انتخاباتی یکی از مسایل اساسی و ضروری است.

داکتر عبدالله عبدالله گفت: حکومت با تمام توان در باره عملی شدن پیشنهادات مطرح شده در زمینه تقویت مشارکت سیاسی زنان و جوانان، نقش زنان در کمیسیون های انتخاباتی، اصلاحات انتخاباتی و سایر عرصه ها تلاش می کند و مشخصاً در باره نقش زنان در گزینش کمیشنران کمیسیون های انتخاباتی با مسوولان ذیربط هدایت میدهد تا این موضوع را در نظر بگیرند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *