نقش انگلیس در آموزش نظامیان ریاض، برای “جنگ با سلاح آلوده”در یمن فاش شد

یک نشریه انگلیسی از آموزش مخفیانه ارتش ریاض، توسط نیروهای انگلیس برای مبارزه با یمنی ها پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، هفته‌نامه «میل آن ساندی» در گزارشی نوشت که ارتش انگلیس به صورت محرمانه ارتش عربستان را برای مبارزه در یمن تحت آموزش قرار می‌دهد و این درحالی است که ریاض به جنایت علیه بشریت در این کشور خاورمیانه متهم است.

طبق این گزارش، حدود ۵۰ پرسنل نظامی انگلیس در حال آموزش مهارت‌های رزمی به نظامیانی هستند که قرار است برای «جنگ با سلاح های آلوده» در یمن مستقر شوند.

یکی از قانونگذاران محافظه کار و وزیر سابق توسعه در انگلیس، مشارکت ارتش انگلیس را بخشی از «همدستی شرم آور» در درد و رنج های مردم یمن عنوان کرده افزود: دولت انگلیس باید درباره نقش این کشور در عملیات های نظامی عربستان شفاف سازی کند.

این عملیات آموزشی با اسم رمز “عملیات تقاطع” پس از آن فاش شد که ارتش انگلیس تصاویر و اطلاعاتی را به اشتباه منتشر کرد، در این تصویر یک مربی انگلیسی دیده می‌شود که روبروی نقشه‌ای ایستاده که یمن و مناطق اطراف آن را نشان می‌دهد و این نظامی احتمالا یک استراتژی حمله را توضیح می‌دهد. وزارت دفاع انگلیس پس از ۲۰ دقیقه اقدام به حذف این تصاویر کرد.

اندرو میچل گفت: انگلیس همدستی شرم‌آوری در نقش عربستان در یمن دارد که به وضوح شامل نقض‌ کنوانسیون‌های ژنو است. تردیدی ندارم که پارلمان خواستار توضیح دولت درباره این عملیات‌ آموزشی خواهد شد چرا که نگرانی‌های جدی درباره فاجعه انسانی در یمن وجود دارد.

از زمان آغاز درگیری‌ها در سال ۲۰۱۵ حدود ۱۳ هزار تن کشته شدند. اخیرا هم اقدام عربستان در بستن بنادر یمن موجب شده تا این کشور در آستانه قحطی قرار بگیرد و یونیسف پیش‌بینی می‌کند که ۱۵۰ هزار کودک یمنی تا پایان ۲۰۱۷ می‌میرند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *