نظامیان مصر: در تجاوز به خاک یمن شرکت نمیکنیم

ستاد کل ارتش مصر بعد از ارزیابی و افکار سنجی از بدنه ارتش خصوصا نیروی زمینی و هوایی در خصوص مشارکت با عربستان در حمله به

ستاد کل ارتش مصر بعد از ارزیابی و افکار سنجی از بدنه ارتش خصوصا نیروی زمینی و هوایی در خصوص مشارکت با عربستان در حمله به یمن؛ نتایج این نظر سنجی را به السیسی ارائه کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بیش از ۷۳درصد از افسران و بدنه نیروی زمینی و هوایی مصر علاقه‌ای برای مشارکت با عربستان در حمله به یمن نداشته و ۵/۱۱ درصد از افراد شرکت کننده نیز در تاثیر مثبت این اقدام برای امنیت و منافع ملی مصر تردید دارند.

مطرح است برخی از مقامات بلند پایه ارتش مصر نگرانی و ملاحظات جدی خود در خصوص عواقب مشارکت ارتش مصر در حمله به یمن را به السیسی رئیس جمهور مصر منعکس نموده‌اند.

به عقیده برخی فرماندهان بازنشسته مصری مشارکت ارتش مصر در جنگ یمن باعث خالی شدن صحنه داخلی و فراهم شدن صحنه برای تحرکات القاعده و داعش در مصر خصوصا صحرای سینا خواهد شد و این مسئله امنیت ملی مصر را شدیدا در مقابل گروه‌های تروریستی متزلزل خواهد نمود.

در صورت کاهش توان ارتش برای کنترل مرزها تروریست‌ها راحت‌تر به داخل مصر نفوذ خواهند کرد و  براحتی عملیات‌های خود را انجام خواهند داد.

به عقیده این گروه از بازنشستگان ارتش مصر مشارکت ارتش مصر در جنگ یمن که یک کشور مسلمان و عرب است موجب ایجاد شکاف بین ملت مصر با تفرات مختلف خواهد شد و مصر در شرایط کنونی آمادگی مواجهه با نزاع داخلی بیشتر را ندارد.

Author

About Author