نشست گروه بین المللی حمایت از لبنان در پاریس

قراراست نشست گروه بین المللی حمایت از لبنان فردا(چهارشنبه ۱۴ حوت) برای تصویب کمک ها به این کشور و گذر از مشکلات اقتصادی در شهر پاریس پایتخت فرانسه برگزار ‌شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از روزنامه النهار لبنان، میشل سلیمان رئیس جمهور و هیئت همراهش از جمله جبران باسیل در این نشست شرکت می کنند.

گروه بین‌المللی حمایت از لبنان در چارچوب بیانیه ریاست شورای امنیت در دهم سال ۲۰۱۳ میلادی برای تاکید دوباره بر حمایت خود از لبنان و نهادهای آن تشکیل شد و این گروه با عضویت پنج عضو دائم شورای امنیتی و برخی نهادهای بین‌الملی و اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب زیر نظر دبیرکل سازمان ملل تشکیل شده است.

هدف از تشکیل این گروه جلوگیری از سرایت شکاف و اختلاف درباره بحران سوریه در بین اعضای سازمان ملل به پرونده لبنان بوده است وکشور فرانسه پیشنهاد نشست این گروه را در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ۲۱ سپتامبرسال گذشته ارایه کرده بود.

هدف از این گروه حمایت کلی و سیاسی و موسساتی از لبنان بود و در این نشست توافق شد که حمایت از نیروهای نظامی لبنان برای حفظ ثبات این کشور، حمایت اقتصادی و تاسیس صندوقی مالی در بانک جهانی و حمایت از لبنان در پذیرش آوارگان سوری صورت گیرد.

در مرحله بعدی برخی دیگر از کشورها از حمله ایتالیا به این گروه پیوستند.

در همین راستا، عربستان سعودی پیشنهاد کمک سه میلیارد دالری تسلیحاتی را به ارتش لبنان ارایه کرد که براساس آن این سلاح‌ها را فرانسه به ارتش لبنان خواهد داد و پول آن را عربستان پرداخت خواهد کرد.

یک منبع دیپلماتیک گفته است که در نشست پاریس از دولت حمایت کامل و دعوت به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری لبنان در زمان مقرر خواهد شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *