نشست هماهنگی دریافت کمک ها در امر مبارزه با مواد مخدر

12571331_10207847965333064_630104327_nریاست همکاری های منطقوی و بین المللی وزارت مبارزه علیه مواد مخدر افغانستان نشست هماهنگی دریافت کمک ها در امر مبارزه علیه مواد مخدر را در کابل برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این نشست در مقر وزارت مبارزه علیه مواد مخدر برگزار شد و در آن “سلامت عظیمی” وزیرمبارزه علیه مواد مخدر، نمایندگان سفارت ایالات متحده امریکا، روسیه، جاپان، عربستان سعودی، امارات متحده عرب و روسای تخنیکی وزارت مبارزه علیه مواد مخدر اشتراک نموده بودند.

خانم عظیمی، در این نشست ضمن تشکری از تمام کمک های جامعه جهانی بخاطر مبارزه علیه مواد مخدر، دست آوردهای سال جاری در این بخش را برعلاوه تلاش های اداره های ذیربط مبارزه عیله مواد مخدر مدیون کمک های آنها خواند.

وزیر مبارزه علیه مواد مخدر از کشورهای خارجی خواست تا بخاطر بالابردن دست آوردها، این وزارت را همکاری بیشتر نمایند.

سلامت عظیمی گفت: معضله مواد مخدر تنها مشکل افغانستان نیست، بلکه افغانستان قربانی مواد مخدر است.

وی می گوید که در افزایش مواد مخدر عوامل زیادی مثل فقر، بیکاری، قاچاق، تقاضا و بازار خوب، ناامنی …نقش دارد و اگر مواد مخدر از افغانستان برچیده نشود جهان هم از تهدیدات این ماده مصؤن نخواهد بود.

او گفت که ارتباط مستقیم میان ناامنی ها و تروریسم جهانی با مواد مخدر وجود دارد.

بانو عظیمی از دونرها خواستند تا افغانستان را در راستای جلوگیری از قاچاق، کشت، تقاضا، سروی، تخریب مواد مخدر و همچنان تداوی معتادین، معیشت بدیل، تحکیم سرحدات، همکاری های منطقوی و جهانی ، ارتقای ظرفیت کارمندان و پولیس مبارزه علیه مواد مخدر کمک نمایند.

وزیرمبارزه علیه مواد مخدر، افغانستان را بخشی از جامعه جهانی خوانده و آرامی آن را آرامی جهان و ناامنی آن را نا امنی جهان دانست.

وی در باره تعدیل قانون، گسترش استراتیژی ملی کنترل مبارزه با مواد مخدر، ساخت پالیسی ها و از همه مهمتر پلان عمل ملی مبارزه علیه مواد مخدر به دونرها معلومات داد و از آنها خواست تا این نشست ها را بخاطر آگاهی از پیشرفت کارها هر ماه یکبار تداوم بدهند.

گفتنی است که نمایندگان دونرهای اشتراک کننده در این نشست از تعهدات و همکاری های کشورهای شان یادآوری نموده و در امر مبارزه علیه مواد مخدر در افغانستان اعلام آمادگی کردند.

Author

About Author