نشست هفتگی شورای امنیت ملی برگزار شد

نشست هفتگی شورای امنیت ملی کشور با حضور رئیس جمهور کرزی و اعضای کابینه در ارگ ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این نشست داکتر رنگین دادفر سپنتا، مشاور امنیت ملی کشور گفت: مسوده قرارداد امنیتی و دفاعی میان کابل- واشنگتن به لسان های پشتو، دری و انگلیسی آماده گردیده و قرار است بمنظور مطالعه اشتراک کننده گان لویه جرگه مشورتی به دسترس آنها قرار داده شود.

جلسه شورای امنیت ملی فیصله نمود که مسوده سند همکاریهای امنیتی و دفاعی در یک کتابچه واحد، هرچه زودتر به زبانهای ملی کشور، طبع و نشر گردیده و در اختیار تمام نماینده گان اشتراک کننده در لویه جرگه، قرار داده شود.

در این جلسه داکتر محمد صادق مدبر، رئیس عمومی اداره امور و دارالانشای شورای وزیران و برگزاری لویه جرگه گفت که آماده گی های لازم بخاطر تدویر موفقانه لویه جرگه مشورتی با جدیت ادامه داشته و روند دعوت نماینده گان اشتراک کننده از مهاجرین افغان در اروپا، پاکستان و جمهوری اسلامی ایران نیز تکمیل شده است.

همچنین انجینیر رحمت الله نبیل، سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی، گفت: نیروهای امنیتی بخاطر تامین امنیت محل برگزاری لویه جرگه مشورتی و به منظور تجلیل و بزرگداشت از روز عاشورا، آماده گی های خاصی را روی دست گرفته اند.

وی خاطر نشان کرد که در این راستا میان نیروهای امنیتی کشور هماهنگی خوب وجود داشته و به منظور رفع تهدیدات امنیتی، تفکیک ساحه مسئولیت و وظایف هر نهاد امنیتی به وجه احسن صورت گرفته است.

 قرار است لویه جرگه مشورتی، بخاطر امضای پیمان امنیتی کابل- واشنگتن در ۲۷ ماه جاری (عقرب) در کابل برگزارشود.

این در حالیست که که جمعی از علمای ۳۴ ولایت کشور در یک گردهمایی در کابل مخالفت شدید خود را مبنی بر امضای پیمان امنیتی با امریکا اعلام کرده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *