نشست مقامات افغان، پاکستان، ایران و UNHCR در سویس برگزارشد

12007051_10207067512982243_406108208_nنشست چهارجانبه افغانستان، پاکستان، ایران و UNHCR در شهر جینوا کشور سویس برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، هدف از این نشست ترتیب آجندا و آمادگی برای اجلاس سالانه کمیته اجرایوی کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان که بتاریخ ۵ – ۹ ماه اکتوبر سال روان در شهر جینوا کشور سویس برگزار خواهد شد، می باشد

در این نشست که سه شنبه روز گذشته در شهر جینوا برگزارشده بود هیئت عالی رتبه کشورهای افغانستان ، پاکستان ، ایران و کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان به رهبری سید حسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان اشتراک ورزیده بودند .

به نمایندگی از پاکستان عبدالقادر بلوچ وزیر سفران این کشور ، به نمایندگی از ایران حسن ذوالفقاری معاون وزیر کشور ایران و مسئولین UNHCR هر سه کشور در این نشست اشتراک کرده بودند .

در این نشست قرار شد تا در اجلاس سالانه کمیته اجرایوی UNHCR ( اکسکام ) توجه ویژه جامعه جهانی به مهاجرین افغان جلب گردد و همچنان توافق شد تا یک روز اجلاس اکسکام به افغانستان اختصاص داده شود.

هم چنان جانبین توافق نمودند که روز ششم اجلاس اکسکام به مهاجرین افغانستان اختصاص داده شود که اجلاس روز ششم با سخنان محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان افتتاح خواهد شد و همچنان طرح مجموعه پروژه ها ( پورتفولیو ) از سوی افغانستان به منظور جلب کمک های جامعه جهانی به مهاجرین در این روز ارایه خواهد شد .

اجلاس سالانه کمیته اجرایوی کمیشنری عالی سازمان ملل متحد موسوم به ” اکسکام ” همه ساله در مقر سازمان ملل متحد در شهر جینوا کشور سویس با حضور نمایندگان عالی رتبه کشور های عضو برگزار میگردد و مسایل مربوط به مهاجرین و پناهندگان مورد بحث و تبادل نظر قرار میگیرد .

Author

About Author