نشست مشترک نمایندگان کشور های کمک کننده در کابل آغاز شد

نشست مشترک نمایندگان کشور کمک کننده جامعه جهانی با حضور مقامات بلند افغانستان، نماینده ویژه سازمان ملل، در وزارت امور خارجه کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خاور میانه؛ در این نشست نمایندگان و سفرای پیش از ۷۰ کشور کمک‌ کننده اشتراک کرده و در باره انکشافات پس از کنفرانس توکیو میان نمایندگان حاضر در نشست و مقامات افغان بحث و گفتگو می شود.

یان کوبیش نماینده سازمان ملل متحد در امور افغانستان در این نشست گفت: افغانستان بعد از سال ۲۰۱۴ مورد حمایت جامعه جهانی است و سعی خود را خواهیم کرد تا چالش را بررسی نموده و راه حلی جسجونماییم.

وی گفت: آنچه جامعه جهانی در کنفرانس توکیو به دولت افغانستان تعهد کرده پا برجاست و جامعه جهانی به کمک های خویش در بخش انتخابات و سایر بخش ها ادامه می دهد.

جامعهء جهانی در جریان کنفرانس توکیو تعهد کردند که شانزده میلیارد دالر را تا سال ۲۰۱۶ به افغانستان کمک کنند به شر ط آنکه افغانستان در بدل این کمک ها با فساد اداری به طور جدی مبارزه  نماید و زمینه برگزاری انتخابات شفاف و تطبیق قانون را در کشورشان فراهم کند.

آقای یان کوبیش افزود که برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای های ولایتی افغانستان آمادگی های گرفته شده و ما روی اهمیت حکومتداری خوب و حقوق بشر در این کشور تاکید داریم.

به گفته نماینده خاص ملل متحد در امور افغانستان، طی سال های گذشته افغانستان بزرگترین دستآورد را در بخش صحت و معارف داشته است.

قرار است نتیجه این نشست یک روزه از سوی مقامات بلند پایه کشور در یک کنفرانس خبری در کابل اعلام گردد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *