نشست قطر لغو شد

ریاست جمهوری افغانستان حکومت قطر را عامل لغو نشست “بین الافغانی” دوحه دانست.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نشست صلح افغانستان قرار بود از امروز (۳۰حمل) در دوحه، پایتخت قطر برگزار شود.

اما ارگ ریاست جمهوری ناوقت شب پنجشنبه (۲۹حمل) با نشر اعلامیه ای گفت پس از آنکه همه آمادگی ها برای سفر هیئت ۲۵۰ نفری دولت افغانستان به خاطر اشتراک در این نشست گرفته شده بود، حکومت قطر یک “فهرست جدید” اشخاص را که باید در این نشست اشتراک کنند، به حکومت افغانستان ارسال کرد.

به نقل از خبرنامه، ارگ ارسال این فهرست از سوی حکومت قطر را “بی احترامی به اراده و فیصله مردم افغانستان” خوانده و افزود که این اقدام حکومت قطر برای مردم افغانستان “قابل قبول” نمی باشد.

ریاست جمهوری می گوید، به دنبال این اقدام قطر یک جلسه مشترک بین رئیس جمهور غنی و شماری از رهبران سیاسی افغان روز پنجشنبه برگزار شد و در آن فیصله شد که از حکومت قطر خواسته شود تا هیئت تعیین شده از سوی دولت افغانستان در نشست دوحه اشتراک کند.

در خبرنامه ارگ آمده که حکومت قطر این خواست “برحق” دولت افغانستان را برآورده نتوانست و روی همین دلیل نشست دوحه را لغو کرد.

لحظات پس از نشر اعلامیه ارگ، زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا برای روند صلح افغانستان در حساب تویتر خود گفت که نشست “بین الافغانی” دوحه به تعویق افتاده است.

آقای خلیلزاد به خاطر به تعویق افتادن این نشست ابراز “ناامیدی” کرده اما همه طرف ها را به متعهد ماندن به مذاکره و روند صلح در افغانستان ترغیب کرده است و از همه طرف ها خواسته که روی فهرست هیئتی که از همه افغان ها نمایندگی کند، به توافق برسند. او گفته در صورت نیاز می تواند در تهیه این فهرست کمک کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *