نشست فرماندهان پیشین جهادی در ولایت پروان

12088423_1687194908166013_6730283093155045314_nفرماندهان پیشین جهادی از ولایت های بغلان، پروان، پنجشیر و کاپیسا در شهر چاریکار گرد هم آمده و روی چگونگی سقوط شهر کندوز و تحولات اخیر در کشور گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه؛ در این نشست صلاح الدین ربانی و بسم الله محمدی وزیر پیشین دفاع و برخی چهره های حزب جمعیت اسلامی نیز اشتراک کرده بودند.

حاجی الماس زاهد نماینده مردم در مجلس نمایندگان، سقوط شهر کندوز به دست مخالفان مسلح را مایوس کننده خواند. آقای زاهد گفت که پاکستان با تحمیل جنگ در افغانستان به دنبال تفرقه اقوام مختلف افغانستان و احزاب جهادی می باشد.

وی با بیان این مطلب که پاکستان به اهدافش در افغانستان نخواهد رسید تاکید نمود که مردم افغانستان همان گونه که قدرت های دیگر را شکست داده این کشور را نیز شکست خواهد داد.

عبدالودود پیمان فرمانده جهادی و یکی از نمایندگان مردم در شورای ملی نیز خاطرنشان ساخت: ” پاکستان خانه جنگی را در کندوز راه انداخته و به دنبال تفرقه بین اقوام افغانستان است تا به اهدافش برسد”.

آقای پیمان اظهار داشت که سقوط ولایت قندوز برخواسته از توطئه ای بود که پاکستان از ۷ ماه بدین سو روی دست گرفته است.

فرماندهان پیشین جهادی بعد از آن در شهر چاریکار گردهم آمده اند که سه روز قبل شهر کندوز به دست مخالفان مسلح سقوط کرد و نیروهای امنیتی افغان توانسته اند صبح امروز پس از سه روز درگیری شدید با تروریستان کنترول این شهر را به دست گیرند.

Author

About Author