نشست سه افغانستان، پاکستان و بریتانیا به زودی در لندن

مقامات ارگ ریاست جمهوری کشور از برگزاری نشست سه جانبه سران افغانستان، پاکستان و بریتانیا در باره روابط مختلف سه کشور از جمله پروسه صلح افغانستان به آینده نزدیک در لندن خبرداد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ایمل فیضی سخنگوی رئیس جمهور در نشستی با تعدادی از رسانه های داخلی و خارجی در کابل گفت قرار است حامد کرزی رئیس جمهوری کشور بزودی به منظور اشتراک در نهمین اجلاس مجمع اقتصادی جهان اسلام، چهارمین نشست سه جانبه میان افغانستان، پاکستان و بریتانیا و ایراد سخنرانی در دانشگاه آکسفورد، در راس یک هیات عالی رتبه دولتی عازم لندن شود.

وی گفت که رئیس جمهور علاوه بر اشتراک و ایراد سخنرانی در این اجلاس، با دیوید کامرون صدراعظم، فیلیپ هاموند وزیر دفاع، جستین گرنینگ وزیر انکشاف بین المللی و سایر مقامات عالی رتبه بریتانیا دیدار و مذاکره خواهد کرد.

سخنگوی رئیس جمهور در رابطه به نشست سه جانبه سران افغانستان، پاکستان و بریتانیا گفت که این نشست به سلسله نشست های قبلی سه جانبه به میزبانی دیوید کامرون صدراعظم  بریتانیا تدویر می یابد و محور اصلی آنرا روابط دوجانبه میان افغانستان و پاکستان، همکاری ها در ساحات مختلف بخصوص  پروسه صلح افغانستان، مبارزه با تروریزم و افراطیت تشکیل می دهد.

فیضی گفت: ما از ابتکار و تلاش های حکومت بریتانیا بخصوص آقای دیوید کامرون صدراعظم آن کشور در رابطه به بهبود روابط میان افغانستان و پاکستان و تلاش های موصوف در راستای توسعه همکاری های دوجانبه میان افغانستان و پاکستان، قدردانی می کنیم.

سخنگوی رئیس جمهور اظهار آرزومندی نمود تا نشست سه جانبه نتایج خوبی را برای افغانستان و پاکستان در قبال داشته باشد.

وی گفت که تامین صلح و ثبات در افغانستان نه تنها به منفعت افغانستان است بلکه به نفع پاکستان، کشور های منطقه و تمام جهان می باشد.

فیضی در مورد موافقتنامه امنیتی و دفاعی با امریکا خاطرنشان کردکه تمام توافقات که منفعت افغانستان در آن تضمین باشد و منافع ملی ما را تامین کند، مورد قبول مردم افغانستان قرار خواهد گرفت.

سخنگوی رئیس جمهور  در ادامه صحبت هایش تاکید کرد که انتظار افغانستان از پاکستان گسترش روابط حسنه و نیک با آن کشور و همچنان همکاری صادقانه در امر مبارزه با تروریزم و افراطیت و کمک آن به پروسه صلح افغانستان می باشد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *