نشست آستانه با موفقیت پایان یافت

رئیس هیات مذاکره ‌کننده دولت سوریه نشست دو روزه در آستانه را موفقیت آمیز توصیف کرده افزود: انتظاراتی که از این نشست وجود داشت برآورده شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، بشار جعفری رئیس هیات مذاکره کننده دولت سوریه در کنفرانس خبری پس از پایان مذاکرات آستانه گفت: از دیگر گروه‌های مسلح مخالف که در آستانه حضور نداشتند می‌خواهم تا به توافق آتش‌بس بپیوندند.

وی با موفق ارزیابی کردن مذاکرات آستانه در تحقق اهدافش، ابراز امیدواری کرد آتش ‌بس در سراسر سوریه در مدت کوتاهی تثبیت شود.

جعفری با قدردانی از تلاش‌های ایران و روسیه برای برگزاری مذاکرات حل بحران سوریه و سهم آن‌ها در موفق برگزار شدن مذاکرات آستانه گفت: کشورهای ضامن مذاکرات آستانه در بیانیه پایانی بر پایبندی خود به جنگ با داعش و جبهه فتح‌الشام (النصره سابق) تاکید کردند و این فرض نیز وجود دارد که ترکیه به آن پایبند باشد.

او همچنین خطاب به “کشورهای منطقه‌ای حامی تروریسم” نیز خواست تا دست از حمایت تروریست‌ها در سوریه بردارند “اموالشان را برای رفاه ملت‌هایشان و نه دادن به تروریست‌ها” هزینه کنند.

رئیس هیات مذاکره‌کننده سوریه گفت: ما در دو روز اخیر شبانه ‌روز برای موفقیت مذاکرات تلاش کردیم و همه موانعی را که ممکن بود به شکست مذاکرات منجر شود، از سد راه خود برداشتیم و معتقدم که نشست آستانه موفق شد به اهدافش در تثبیت آتش‌بس در بازه زمانی محدودی دست یابد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *