نرم افزار آزار زنان در عربستان حذف نمی شود

Saudi visitors attend the Riyadh International Book Fair on March 5, 2013 in the Saudi capital. The Exhibition opened officially today and will continue until March 15. AFP PHOTO/FAYEZ NURELDINE (Photo credit should read FAYEZ NURELDINE/AFP/Getty Images)

انتشار خبر ماه گذشته در خصوص یک نرم افزار ویژه برای تحت نظر داشتن خانم ها در عربستان سعودی توسط مردان، باعث انتقاد زیادی در داخل و بیرون از این کشور شد.

به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری خاورمیانه، این برنامه که از فروشگاه های معتبر اپل و گوگل خریداری می شود، به مردان عرب اجازه میدهد همسران و دخترانشان را تحت نظر داشته باشند که این برنامه با انتقادات زیاد مردم مواجه شد و قانون گذاران امریکایی از شرکت های مربوط خواستند تا برنامه Absher، را از لیست برنامه های خود حذف کنند.

اما نکته قابل توجه اینجاست که روسای شرکت های اپل و گوگل با نادیده گرفتن این درخواست، گفته اند که در حالی بررسی این نرم افزار هستند و در عین حال، گوگل اعلام کرده این برنامه را حذف نمیکند زیرا هیچ یک از قوانین این شرکت را نقض نکرده است.

این در حالی است که «ران وایدن»، یک سناتور دموکرات امریکایی با ۱۴ عضو مجلس این کشور به تاریخ ۲۱ فبروری سال جاری با ارسال نامه ای درخواست مشابه را به این شرکت ها مطرح کردند.

 

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *