نخست وزیر ترکیه داعش را مسوول حمله به میدان هوایی استانبول اعلام کرد

نخست وزیر ترکیه حملات خونین شب گذشته در میدان هوایی استانبول را که منجر به کشته شدن ۳۶ تن گردید را به گروه تروریستی داعش نسبت داد.

57310964

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه پس از کنترل نیروهای امنیتی بر اوضاع میدان هوایی بین المللی آتاتورک در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت:۳۶ تن در حملات تروریستی به میدان هوایی آتاتورک کشته و ۱۴۷ دیگر زخمی شده‌اند و ادله و شواهد موجود نشان از آن دارد که داعش پشت این حمله است.

وی گفت: سه عامل انتحاری بعد از ورود به فرودگاه ابتدا به سمت مسافران آتش گشوددند و سپس خود را در اماکن پرازدحام فرودگاه منفجر کردند که این امر باعث افزایش شمار قربانیان حمله شده است.

ییلدیریم به هویت عاملان انتحاری این حمله هیچ اشاره‌ای نکرد و تنها گفت آن‌ها با یک تاکسی خود را به میدان هوایی رسانده‌اند و هیچ خلل امنیتی در این میدان هوایی که از پر رفت و آمدترین میدان های هوایی اروپا محسوب می‌شود رخ نداده است.

57310969

نخست وزیر ترکیه گفت فعالیت میدان هوایی از ساعت ۳ صبح به وقت محلی از سر گرفته شده است و تحقیقات در باره جزئیات کامل حمله که به زودی در اختیار افکار عمومی قرار خواهد گرفت ادامه دارد.

پیشتر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه حزب کارگران کردستان این کشور(پ.ک.ک) را مسوول حملات دانسته بود.

حمله به میدان هوایی آتاتورک یکی از خونبارترین و موفق ترین حملات داعش در ترکیه محسوب می‌شود که در آن عاملان حمله توانستند نقشه خود را تا حدود زیادی پیاده کنند.

این حمله با موجی از محکومیت‌های بین المللی مواجه شده است.

Author

About Author