نخست وزیر ترکیه: داعش بیشترین ضرر را به مسلمانان می رساند

6BDE84AC-3B92-404E-BA69-473BDF829639_cx0_cy5_cw0_mw1024_s_n_r1احمد داوداوغلو نخست وزیر ترکیه، گروه تروریستی داعش را قاتل مسلمانان خوانده و گفته است که داعش بیشترین ضرر را به اسلام میرساند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آقای اوغلو تاکرد کرد که ذهنیت حاکم بر داعش که موجب قتل عام های گسترده در سوریه شده برضد ذهنیت برادری و سعه صدر اسلام است.

داوداوغلو شنبه شب در دیدار با مسوولین نهادهای مدنی شهر «شانلی اورفا» در نزدیکی مرزهای سوریه این مطلب را عنوان کرد.

نخست وزیر ترکیه در سخنان خود که از برخی شبکه های تلویزیونی این کشور نیز پخش شد گفت: سازمان تروریستی داعش تاکنون در مقابل سازمانها و یا ساختارهایی که مسلمانان را هدف قرار می دهند هیچ واکنشی نشان نداده، ولی تروریست های داعش مسلمانان را به قتل می رسانند و حتی قتل هر مسلمانی که دیدگاهی متفاوت با آنان دارد را واجب می شمارند.

داوداوغلو روز گذشته از شهرستان مرزی «جیلان پینا»ر در نزدیکی مرز سوریه و نیز یک پاسگاه مرزی ترکیه در مجاورت مرزهای ترکیه با سوریه بازدید کرد.

وی طی سخنانی خطاب به مردم جیلان پینار گفت: اگر داعش و یا هر سازمان تروریستی دیگر که در ۱۰۰ متری مرز ترکیه قرار دارد خطری متوجه ترکیه باشد ، دولت ترکیه مجازات لازم برای آنان را خواهد داد.

وی گفت: داعش و دیگر سازمانهای تروریستی قصد دارند که ترکیه را به سوریه دیگر تبدیل کنند و در ترکیه برادرکشی به راه اندازند ولی دولت آنکارا اجازه این امر را نخواهد داد.

لازم به ذکر است سه هفته قبل یک عملیات انتحاری از سوی داعش در شهرستان سوروچ وابسته به استان شانلی اورفا انجام شد که در جریان این عملیات دهها نفر کشته شدند.

Author

About Author