نخست وزیر بحرین جایزه شخصیت برتر جهان در روابط بین الملل را از آن خود کرد

رئیس اتحادیه فعالان اقتصادی و اداری در کشورهای عربی نخست وزیر سرکوبگر بحرین را شایسته اعطای شخصیت برتر جهانی در روابط بین الملل دانست.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مجید حسین رئیس اتحادیه موسوم به فعالان عرصه اقتصادی و اداری در کشورهای عربی که مقر آن در هلند قرار دارد، اعلام کرد: شورای اداره این اتحادیه در نشست اخیر خود تصمیم گرفت جایزه  شخصیت برتر جهانی در روابط بین المللی را به “خلیفه بن سلمان آل خلیفه”  نخست وزیر بحرین اعطا کند.

وی درباره ماهیت این جایزه و نحوه انتخاب برندگان آن گفت: این جایزه بین المللی به صورت سالانه به شخصیت ها و موسسات اعتباری کشورهایی که سهم بیشتری در ایجاد ارتباطات حرفه ای بین المللی داشته اند، اعطا می شود.

مجید حسین خاطرنشان کرد: انتخاب برندگان این جایزه بر اساس شایستگی های بارز آنها در زمینه روابط بین الملل انجام می شود، زیرا این امر نقش مهمی در ساختار روابط راهبردی بین المللی، متوازن و متمایز کردن آن و ایجاد زمینه مشارکت میان شرکت های عربی و اروپایی دارد.

خلیفه بن سلمان آل خلیفه نخست وزیر بحرین که برادر پادشاه بحرین است، بیش از دوسال است درکنار سردمداران آل خلیفه مشغول سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز مردم  و ساکت کردن صداهای مخالفان است،  با این حال طبق تشخیص این اتحادیه وی نقش موثری در زمینه روابط بین الملل در سال ۲۰۱۳ داشته است.

این جایزه در حالی به نخست وزیر بحرین داده می شود که حامیان غربی رژیم آل خلیفه به ویژه امریکا و انگلیس همواره درباره نقض گسترده حقوق شهروندان بحرینی و سرکوب خشونت آمیز آنها سکوت کرده و حتی در بیشتر موارد از این رژیم حمایت کرده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *