نتیجه نظر سنجی خبرگزاری خاورمیانه بخاطر آمدن جنرال دوستم از ترکیه به شمال کشور

در نظر سنجی که خبرگزاری خاورمیانه انجام داده است ۸۸درصد از رای دهندگان به این باور استند که آمدن جنرال دوستم به نفع شمال است و ۱۲ درصد گفتند که به ضرر شمال است.

در این نظر سنجی ۴۱۳ نفر رای داده اند و بیش از ۳۰ تن کامنت گذاشته اند، یکی از کاربران صفحه اجتماعی فیسبک خبرگزاری خاورمیانه – فارسی بنام محمد عظیم انصاری دیدگاهش را این طور بیان کرد است « همه میداند که دوستم خائن نیست ازین خاطر ارگ نشین نمی خواهد که به افغانستان بیاید . معلوم دار است که به نفع شمال است»

یکی دیگر از کاربران نوشته است که «به نفع کل افغانستان خواهد بود ضد دوشمنان افغانستان هست از همان خاطر دولت خود فروخته بیرونش کردن به بهانه‌های مختلف»

یک بخش از دیدگاه‌ها که قابل نشر نبود اینجا نیاوریم اما در کل از ۴۱۳ رای دهنده ۳۶۳ رای دهند برای آمدن جنرال دوستم خوشبین استند و ۴۹ رای دهنده خوشبین نیستند.

جنرال دوستم بعد از قضیه اتهام آزار و اذیت ایشچی به ترکیه رفته است ، سنخگویان و نزدیکان جنرال دوستم گفته اند که جنرال بخاطر بیماری که داشت به ترکیه سفر کرده اما مخالفان جنرال می‌گویند که جنرال دوستم «تبعید سیاسی» شده است.

اما این روزها آوازه های از آمدن جنرال دوستم به افغانستان را رسانه‌های افغانستان نشر کرده و نزدیکان جنرال دوستم همچنان گفته اند که زودی به کشور باز می گردد و این در حالیست که شاه حسین مرتضوی سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری در یک نشست تلویحاً گفته که جنرال دوستم صحت یاب شده و به زودی به کشور بر می گردد.

جنرال دوستم در زمانی که افغانستان بود بارهای بخاطر جنگ علیه طالبان مسلح و گروه تروریستی داعش به شمال کشور رفته بود و این جغرافیا تا حدی امن شده بود اما بعد از رفتن جنرال دوستم به ترکیه فعالیت‌های طالبان مسلح و گروه تروریستی داعش افزایش یافته است و در حدی شده که آموزگاران گروه تروریستی داعش برای تعلیم حملات هراس افگنانه به جوزجان آمده اند.

این در حالیست که استاد محمد محقق، معاون دوم ریاست اجراییه افغانستان دیروز چهارشنبه (۲۳) عقرب در سومین سیمینار علمی زیر عنوان “مهاجرت، فرصت‌ها وچالش‌ها” صحبت می‌کرد، گسترش فعالیت گروه تروریستی داعش در شمال افغانستان را نگران‌کننده خواند.

 

ندیم پارسینا

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *