نتایج نامشروع و غیرشفاف انتخابات قابل قبول نیست

رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی می گوید که به هیچ عنوان نتایج نامشروع و تقلبی انتخابات ریاست جمهوری قابل قبول نبوده و پذیرفته نمی شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، داکتر عبدالله عبدالله، در نشست امروز (۲۸دلو) شورای وزیران اظهار داشت که ستاد انتخاباتی «ثبات و همگرایی» موضع رسمی اش در مورد نتایج انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرده است.

وی گفت که موقف رسمی و روشن تیم تخنیکی و سران ثبات و همگرایی در مورد انتخابات ریاست جمهوری بسیار واضح اعلام شده و تعقیب می شود.

عبدالله تاکید کرد که نتایج تقلبی نباید اعلام شود و قابل قبول باشد.

در این رابطه روز گذشته، فضل‌ احمد معنوی عضو ارشد تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی گفته بود که بازشماری و تفتیش آرای مورد منازعه بدون میکانیزم و طرزالعمل از سوی کمیسیون انتخابات آغاز شده و اگر این روند متوقف نشود، تیم ثبات از روند اعلام نتایج انتخابات خارج خواهد شد.

وی هشدار داده بود که اگر با تداوم این وضعیت، نتیجه تقلبی و خود ساخته مورد قبول نخواهد بود و کسی آن را بر مردم متحمل کرده نمی تواند.

این درحالی است که چند روز پیش جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری نیز به کمیسیون انتخابات و حکومت هشدار داده بود که در صورت اعلام برنده تیم «دولت ساز» مبنی بر آرای تقلبی، رهبران و بزرگان دسته انتخاباتی «ثبات و همگرایی» حکومت موازی به رهبری داکتر عبدالله را اعلام می کند.

احزاب جمعیت اسلامی، وحدت اسلامی مردم افغانستان نیز از واکنش جنرال دوستم حمایت کردند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *