نتایج انتخابات کابل به سال آینده موکول شد

از مجموع حوزه های انتخاباتی که نتایج نهایی آنها اعلام نشده است، نتایج نهایی انتخابات حوزه های هرات، بلخ، پکتیکا و اهل هنود تا آخر هفته اعلام می شود و متباقی به سال آینده می ماند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مولانا محمد عبدالله، کمیشنر کمیسیون مستقل انتخابات طی نشست خبری امروز (۲۶حوت) اعلام کرد که کمیشنران جدید در حال رایزنی برای تمدید تقویم انتخابات ریاست جمهوری هستند.

مولانا گفت که اسناد نتایج نهایی حوزه های انتخاباتی اهل هنود، هرات، بلخ و پکتیکا از سوی کمیسیون شکایات انتخاباتی بررسی شده و جهت همگانی کردن آن به کمیسیون مستقل انتخابات فرستاده شده که این کمیسیون پس از بررسی، تا آخر این هفته نتایج را همگانی می سازد.

او همچنان افزود که کارهای کمیسیون ۱۶ روز به عقب افتاده است و کمیشنران جدید در حال رایزنی اند تا تقویم انتخابات را تجدید کنند.

به گفته عبدالله، کمیسیون انتخابات با مشوره اداره احصائیه، ثبت نام رای دهندگان را با استفاده از دستگاه های بایومتریک قبلی در آینده ای نزدیک آغاز خواهد کرد.

گفتنی است که بعد از انتخابات ۲۸ و ۲۹ میزان و بعد از فساد و تقلب گسترده در نتایج، رئیس و اعضای کمیسیون های انتخاباتی از سوی رئیس جمهور برکنار شده و اعضای جدید نیز نزدیک به سه هفته پیش انتخاب شدند.

خبرهای مرتبط:

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *