نبیل: تلاش برای رسمیت دادن به تقلب جریان دارد

رئیس دسته انتخاباتی «امنیت و عدالت» کمیسیون مستقل انتخابات را متهم کرد که خلاف قانون و لوایح انتخاباتی عمل کرده و در صدد توجیه تقلب است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رحمت الله نبیل در نشست خبری امروز (۲۷عقرب) اظهار داشت که کمیسیون مستقل انتخابات جانبدارانه عمل می‌ کند و تلاش دارد تا تقلب را رسمیت ببخشد.

وی روند بازشماری دوباره آرا از سوی کمیسیون مستقل انتخابات را خلاف قانون بیان داشته و گفت که کمیسیون برخلاف نظر شرکت درمالوگ؛  برخی از آرا را اعتبار بخشیده است.

آقای نبیل به ۳۰۰ هزار رای دوباره اعتبار داده شده اشاره کرده و تصریح کرد که این رای ها مشکوک و تقلبی است و خارج از زمان رأی‌ دهی استفاده شده است.

وی گفت: “احتمال دارد که اعضای کمیسیون مستقل انتخابات از سوی حلقاتی «تطمیع و یا تهدید» شده‌ باشند”.

به اساس اظهارات رئیس دسته انتخاباتی «امنیت و عدالت»، کمیشنران کمیسیون مستقل انتخابات زیر نظر هستند و برخی از آنها به صورت مشکوک با برخی از وزیران برحال دولت دیدار کرده‌ اند.

نبیل از نهادهای خارجی و سفارت‌ خانه‌ های مقیم کابل خواست که در امور انتخابات مداخله نکنند تا شک مردم در مورد مداخله خارجی‌ ها در امور انتخاباتی افغانستان به یقین مبدل نشود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری به پیامدهای بحران انتخاباتی نیز هشدار داده و تاکید کرد که بحران انتخاباتی به وقوع پیوسته است و کمیسیون‌ مستقل انتخابات باید از عمل‌ کردهای غیرقانونی دست بردارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *