نبیل، رابطه نزدیک رئیس جمهور با حقانی را افشا می سازد

رحمت الله نبیل، یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری گفته است که اسناد معتبری در مورد رابطه نزدیک رئیس جمهور غنی با شبکه حقانی دارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بعد از اظهارات رئیس جمهور در مورد این که برای رحمت الله نبیل و داکتر عبدالله عبدالله باید محکمه خاص ایجاد شود، آقای نبیل به آن واکنش نشان داده است.

رئیس پیشین امنیت ملی در صفحه فیس بوکش گفته است که «آقای محمد اشرف غنی، تهدید کرده که در صورت پیروزی اش، من و عبدالله را به دلیل قضیه رهایى خلیل فیروزى در مقابل پول به محکمه می فرستد، به همان محکمه یی که تروریستان را برائت داده و جاسوس و دزد را با اخاذی برای کمپاینش، آزاد می کند.»

نبیل خواهان تعویق یک هفته ای انتخابات ریاست جمهوری شده و گفته است «من پیشنهاد می کنم، انتخابات یک هفته به تعویق بیفتد و من اسناد میلیون ها دالر اخاذی و خیانت ایشان را در محکمه یی علنی عرضه می کنم.»

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری به رابطه نزدیک رئیس جمهور غنی با شبکه حقانی اشاره کرده و می گوید «از گرفتن پول از «آى اس آى» در کمپاین هاى سال ٢٠١۴ گرفته تا به پیشفروش قرار دادها و روابطش با شبکه تروریستى حقانى.»

در ادامه آمده است «بعدش مردم ما قضاوت کنند که کیها قابل محاکمه هستند؟! مردم ما قضیه خلیل فیروزى و شهرک هوشمند را حتمن به خاطر دارند! اگر اعضاى بلند پایه تیمش در قضیه گرفتن پول از خلیل فیروزى دخیل نبودند باز ایشان حق به جانب هستند، در غیر آن خود داکتر اشرف غنى باید جوابگو باشند.»

رئیس پیشین امنیت ملی می گوید «خط دیورند و نصب سیم خاردار در خاک افغانستان باشد سر جایش. یالله “دا گز او دا میدان”. اما بهترین محکمه وجدان است، اگر هنوز ذره یی وجدان در ایشان هست سر در گریبان خود فرو کنند. به قول شاعر شهید قهار عاصی؛

بگو به خاک‌فروش

که این دیار تحمّل ندارد از این پس

سفارشاتِ برون‌مرزیِ خیانت را.

و

و هیچ فرعونی در این جفاکده

چادر نمی‌تواند زد.»

دسته انتخاباتی «دولت ساز» به رهبری محمد اشرف غنی و ریاست جمهوری تا حال در این رابطه واکنش نشان نداده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *