نایب قهرمانی افغانستان در مسابقات زورخانه ای

12079142_10203353094346599_1714965612265699162_nتیم ملی پهلوانی و زورخانه ای افغانستان، نایب قهرمان پنجمین دوره مسابقات پهلوانی قهرمانی آسیا شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، پنجمین دوره مسابقات پهلومانی و زورخانه ای آسیا به میزبانی شهر تبریز ایران با حضور ۱۳۷ ورزشکار از ۱۹ کشور آسیایی برگزار شد.

در این مسابقات تیم ایران با ۱۳۷ امتیاز به مقام قهرمانی رسید و تیم ملی افغانستان با ۱۱۳ امتیاز در رده دوم و تاجیکستان و عراق به ترتیب با ۱۱۱ و ۱۰۷ امتیاز به طور مشترک در مکان سوم تیمی قرار گرفتند.

تیم های پاکستان با ۶۷ و نپال با ۶۳ امتیاز رده های چهارم و پنجم این دوره از رقابت ها را به دست آوردند.

در کشتی پهلوانی این مسابقات، افغانستان یک مدال طلا و یک نقره به دست آورد و هیچ یک از ورزشکاران ایرانی نتوانستند به مقام قهرمانی برسند.

در وزن ۶۰ کیلوگرام، مصطفی حسن شریف، ملی پوش کشور با غلبه بر نظرعلی عبدالله از تاجیکستان، گردن آویز طلا را به دست آورده و سرود ملی افغانستان در سالون مسابقات طنین انداز شد. در این وزن آناتا از نیپال و یچین آ از چین به صورت مشترک سوم شدند.

محمد آزاد، پهلوان نام آور کشور در دیدار نهایی وزن ۸۰ کیلوگرام مغلوب حریفی از پاکستان شده و در جایگاه دوم قرار گرفت و به مدال نقره بسنده کرد.

در ۷۰ و ۹۰ کیلوگرام این مسابقات، افغانستان مدالی به دست نیاورد.

در رشته سه ‌گانه تیمی نیز تیم ملی افغانستان با کسب ۱۷۷۹،۵ امتیاز بعد از ایران ۲۳۶۸ امتیازی در مکان دوم قرار گرفت و تیم های عراق و تاجیکستان نیز به صورت مشترک، سوم شدند.

اما در رشته های نمایشی، حاصل کار ورزشکاران کشور، دو نقره و یک برنز بود.

در رشته میل بازی، احمد شکیب آزاد با کسب ۹۵ امتیاز بعد از ورزشکاران ایران و عراق، در مکان سوم ایستاد.

مصطفی نورستانی در رشته چرخ چمنی، با ۵۹۱ امتیاز مدال نقره را گردن آویخت، در این رشته ورزشکار ایران قهرمان شده و ورزشکار تاجیکستان سوم شد.

در رشته سنگ نیز، حکیم الله بیگ با ۵۲۹ امتیاز گردن آویز نقره را از آن خود کرد، در این رشته نیز ورزشکاران ایران قهرمان شده و ورزشکار عراق در جایگاه سوم ایستاد.

پنجمین دوره مسابقات آسیایی ورزش زورخانه ای و پهلوانی با حضور ورزشکاران افغانستان، ایران، اندونزیا، مالزیا، مغولستان، کوریای جنوبی، سریلانکا، تاجیکستان، تایلند، فیلیپین، قطر، نیپال، پاکستان، عراق، هند، امارات، چین تایپه، کامبوج و بنگله دیش به مدت سه روز در تبریز برگزار شد.

Author

About Author