ناوه پس گرفته شد؛ اما جنگ به شدت جریان دارد

نیروهای امنیتی تعمیرهای اداری ولسوالی ناوه ولایت هلمند را دوباره به تصرف در آورده اند؛ اما جنگ به شدت در اطراف آن جریان دارد.

نسیمه نیازی، نماینده مردم هلمند با بیان این مطلب به خبرگزاری خاورمیانه گفت که نیروهای امنیتی بامداد امروز (۱۳میزان) تعمیرهای اداری ناوه را از کنترول طالبان مسلح بیرون کردند.

به گفته وی، نیروهای امنیتی موفق شده اند ولسوالی و فرماندهی پولیس را بازپس گرفته و طالبان مسلح را به عقب برانند؛ اما هم اکنون نیز جنگ به شدت در اطراف ولسوالی ناوه جریان دارد.

بانو نیازی اظهار داشت که نیروهای امنیتی در تلاش هستند تا ولسوالی ناوه را به صورت کامل از وجود مخالفان مسلح پاکسازی کنند.

در عین حال، نماینده مردم هلمند در مجلس نماینده گان تصریح کرد که هم اکنون جنگ شدید در ولسوالی های سنگین و خانشین و نزدیکی شهر لشکرگاه جریان دارد.

به گفته وی، طالبان مسلح به ناحیه دوم شهر لشکرگاه و ۵کیلومتری تعمیر ولایت رسیده اند و از چهار طرف شهر لشکرگاه را در محاصره دارند.

بانو نیازی افزود که نیروهای امنیتی نیز به شدت در حال دفع حملات طالبان مسلح هستند.

این در حالی است که طالبان مسلح ادعا کرده اند که پوسته ها و بخش های مهمی از ولسوالی های خانشین و گرمسیر را به کنترول خود در آورده اند.

عدم فعالیت شرکت های مخابراتی

از سوی دیگر، به دلیل عدم فعالیت شرکت های مخابراتی در هلمند، هیچ کدام از منابع دولتی، محلی و شورای ولایتی در این ولایت در دسترس رسانه ها نیستند.

نسیمه نیازی، نماینده مردم هلمند در مجلس نماینده گان در این رابطه می گوید که طالبان مسلح به شرکت های مخابراتی اخطار داده و آنها نیز فعالیت شان در این ولایت را متوقف کرده اند.

به گفته وی، این رویکرد شبکه های مخابراتی مشکلات زیادی برای مردم و نیروهای امنیتی به وجود آورده است؛ چون نیروهای امنیتی در مناطق دوردست نیز نمی توانند توسط مخابره، با قرارگاه های خود ارتباط برقرار کنند.

طالبان مسلح در این رابطه اظهار نظر نکرده اند؛ اما همین اکنون هیچ شبکه مخابراتی در هلمند فعال نیست.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *