نامزد راستگرای فرانسه نام حامیان تروریسم را از سخنرانی اش حذف کرد

نامزد حزب راست در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه نام کشورهای حامی تروریسم در جهان را از سخنرانی حذف کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از پارس تودی، رادیو فرانسوی (RTL) گزارش داد: فرانسوا فیون، نخست وزیر سابق فرانسه و نامزد احزاب راست  میانه در انتخابات ریاست جمهوری هنگام نطق سخنرانی خود نام دو کشور “عربستان سعودی” و “قطر” را به دلیل حمایت از تروریسم و تفکرات افراط گرایانه از سخنرانی خود حذف کرد.

فیون در سخنرانی خود گفت: من می خواهم در مورد روابط مان با کشورهای نشر دهنده دکترین اسلام افراطی و بورکینی شفاف سازی کنم. اما بسیاری از ناظران از جمله مدیر اطلاعات دیجیتالی شبکه تلویزیونی فرانس انفو که به متن سخنرانی فیون دسترسی داشتند تاکید کردند که فیون نام عربستان سعودی و قطر را از سخنرانی خود حذف کرده و به گفتن واژه “کشورهای” بسنده کرده است.

این در حالی است که فرانسوا فیون در مصاحبه ای که در ماه اگوست با روزنامه لوموند کرده بود، مشخصا از این دو کشور نام برده بود.

وی پیش تر خواستار شفاف سازی در روابط با قطر و عربستان سعودی شده بود. یکی از مسایلی که فیون در باره آن تاکید داشت، شفاف سازی در باره تامین هزینه مساجد و اماکن مذهبی توسط این دو کشور بوده است.

مقامات فرانسوی بر این باورند که سعودی ها و قطری ها از طریق ساخت و تامین بودجه مساجد به اشاعه تفکرات افراط گرایانه سلفی گری مبادرت می کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *