ناظران خارجی در انتخابات، افغانستان را ترک کردند

کارمندان هیات‌های حمایتی و نظارتی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان، پس از حادثه هتل سرینا و به دلیل ناامنی ها کابل را ترک کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، یکی از مقام‌های هیات ناظران خارجی انتخابات افغانستان گفته است، خروج ناظران انتخاباتی رویدادی تلخ است، زیرا حضور این ناظران در انتخابات بسیار مهم است و اعتماد مردم این کشور به روند انتخابات را به شدت افزایش می دهد.

در حمله روز پنج‌شنبه طالبان به هتل سرینا که محل اقامت ناظران بین‌المللی انتخابات آتی افغانستان است ۹ تن از جمله چهارخارجی کشته شدند.

شورای امنیت ملی افغانستان با صدور اطلاعیه ای گفته در حمله به هتل سرینا گروه طالبان و حقانی مشارکت نداشته و به طور مستقیم توسط دستگاه های اطلاعاتی خارجی اجرا شده است.

اگر چه در این اطلاعیه به نام کشور خاصی اشاره نشده است اما به طور معمول سازمان اطلاعات ارتش پاکستان به خرابکاری در افغانستان متهم می شود.

در اطلاعیه شورای امنیت ملی تصریح شده است که شواهد و مدارک نشان می دهد چندی پیش یک دیپلمات پاکستانی که برای استفاده از سالن ورزشی هتل سرینا به آنجا رفت و آمد داشته، از راهروهای این هتل فیلمبرداری کرده است.

خروج ناظران خارجی انتخابات افغانستان در حالی مطرح شده است که اوائل هفته گذشته شانزده ناظر اتحادیه اروپا برای نظارت بر انتخابات آتی ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی کشور معرفی شدند.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان ۱۶حمل برگزار خواهد شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *