ناتو درباره انتقال کانتینر های مشکوک به ارزگان توضیح دهد

وزارت امور داخله کشور، از ناتو خواسته است که در باره انتقال محموله های مشکوک در مناطق ناآرام ارزگان توضیح دهد.

 به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این وزارت چهارشنبه (۱۰ میزان) با نشر اعلامیه خبری از مقامهای ناتو در افغانستان خواست که در خصوص انتقال چند کانتینر مشکوک توسط چرخ بالهای ناتو به مناطق ناامن ارزگان که نیروهای دولتی افغان در آن مناطق حضور کمرنگی دارند، توضیح دهد.

در اعلامیه آمده است  طی نامه ای از فرماندهی نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو در افغانستان خواسته شده است در خصوص گزارش هایی مبنی بر انتقال ۲ تا ۳ کانتینر از محموله های مشکوک توسط چرخبالهای ناتو در اطراف ولسوالی میزان ولایت ارزگان توضیح دهد.

وزارت داخله افزود که گزارشهایی را به نقل از مقامهای محلی دریافت کرده است که دو روز قبل چرخبالهای ناتو این کانتینرها را به منطقه ناآرام تاخوم ولسوالی میزان ولایت ارزگان که شبه نظامیان طالبان در آن مناطق فعال اند و نیروهای دولتی افغان در این مناطق حضور کمرنگی دارند، انتقال داده اند.

پیش از این در سالهای قبل نیز گزارشهایی وجود داشت که نیروهای خارجی برای انتقال تجهیزات مشکوک به مناطق ناآرام شمال کشور دست دارند.

همچنین روز گشذته نمایندگان مجلس سنا نیز با انتقاد از نیروهای خارجی تاکید کردند که چرخبالهای آنان در مناقط از ولایت ارزگان محموله های مسکوکی را در ساحات تحت نفوذ شبه نظامیان طالب انتقال داده اند.

در این باره تا کنون نیروهای ناتو  مستقر در کشور چیزی نگفته اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *