ناتو از موسسات ماین پاکی درخواست کمک کرد

کشورهای عضو ناتو از موسسات ماین پاکی در افغانستان خواسته اند تا اطراف پایگاه های آیساف را در این کشور از وجود مهمات منفجره نشده پاکسازی کنند.
به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ناتو از موسسات ماین پاکی در افغانستان تقاضاکرده تا آنان ساحات نزدیک به تیررس آنها را از مهمات و مرمی های منفجر نشده پاکسازی کنند.
گزارشها حاکی از این است که در مدت چهار سال گذشته، ۵۳ غیر نظامی افغان که اکثریت کودکان بودند بر اثر انفجارات در نزدیکی پایگاه های قوای ناتو و مناطق تیررس آنها زخمی و یا کشته شده اند.
انجنیر شهاب الدین حکیمی، رییس مرکز خنثی سازی ماین ها به رسانه ها گفته است که اردوی امریکا با آنها تماس گرفته در قسمت خنثی سازی ماین ها به آنان کمک کند.
به گفته وی، تا هنوز در این باره کدام موافقه بین این دو سازمان صورت نگرفته است.
در همین حال ملل متحد نیز تأکید ورزیده که ناتو باید قبل از اینکه قوای خود را کاملأ از افغانستان خارج کند، باید اطراف پایگاه های خود را از وجود ماین ها و مهمات منفجر نشده پاکسازی کند.
گفته می شود که نیروهای خارجی بخاطر تامین امنیت شان اطراف پایگاه های خود را در کشور ماین گذاری کرده  تا شورشیان نتوانند به آنان نزدیک شده و آسیبی برسانند.
قرار است نیروهای خارجی تا ختم سال ۲۰۱۴ خاک افغانستان را ترک کنند به همین خاطر کشورهای عضو ناتو از موسسات ماین پاکی در افغانستان خواسته تا به آنان کمک نموده و ماین که در اطراف پایگاه های آنان وجود دارد آن را خنثی نمایند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *