ناتوی عربی در آستانه فروپاشی

نشریه امریکایی طی گزارشی در خصوص طرح تشکیل ناتوی عربی علیه ایران، خبر از فروپاشی این طرح داده است.

به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری خاورمیانه،  چند ماه قبل مقامات ارشد دولت دونالد ترامپ، طرح تشکیل یک ائتلاف نظامی عرب را دادند که هدف مشخص آن مقابله با ایران بود؛ اما “وال استریت ژورنال” طی گزارشی آورده است که تنش های اخیر حکومت ترامپ و تنش ها میان کشور های عربی این طرح را عملا در آستانه نابودی قرار داده است.

در همین حال مقامات ارشد امریکایی و عرب به این نشریه گفته ‌اند کناره‌ گیری یکی از حامیان اصلی تشکیل ناتوی عربی، اختلاف میان دولت‌ های عربی و همچنین اختلاف نظر در مورد اهداف این ائتلاف نظامی، را با تردید مواجه کرده است.

بر اساس این گزارش، ائتلاف امریکایی و عربی در حال حاضر در تلاش اند ائتلافی را با کشورهای عربستان، امارات متحده عرب، ، مصر، اردن، قطر، کویت، بحرین و عمان تشکیل دهند.

گفته میشود قرار است امروز چهارشنبه (اول حوت) بازیگران اصلی این ائتلاف به دعوت امریکا در واشنگتن حضور یابند؛ اما مقاهای ارشد عربستان گفته اند در این نشست شرکت نخواهند کرد .

این در حالی است که در سال ۲۰۱۷، زمانی که ترامپ طرح تشکیل ناتوی عربی را مطرح کرد، مقام‌ های امریکایی امیدوار بودند که این طرح به سنگ‌ بنایی برای ایجاد یک ائتلاف مقابله با ایران بدل شود؛ اما با شکست مواجه شد.

 

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *