میوه هایی که خوردن آن برای مبتلایان دیابت ممنوع است

با توجه به اینکه شمار زیادی از مردم مبتلا به بیماری شکر (دیابت) استند و این بیماری به دلیل کاهش فعالیت های فزیکی و استفاده از غذاهای ناسالم در حال فراگیر شدن است؛ اینجا ۷ هفت میوه را به معرفی می گیریم که مصرف آنها برای افراد دیابتی خطر زا است.

به گزارش بخش صحت خبرگزاری خاورمیانه، همواره این سوال مطرح میشود که آیا خوردن میوه ها برای افراد مبتلا به شکر ممنوع است؟ نه؛ اما برخی میوه ها هستند که قند آنها بیشتر از سایر میوه هاست و مصرف آنها برای دیابتی ها خالی از خطر نخواهد بود.

میوه هایی که حاوی بیشتر کربوهایدرات و فایبر میباشند؛ قند خون را تحت تاثیر قرار میدهند و شما نمیتوانید مقادیر نامحدود از این میوه ها را نوش جان کنید.

در اینجا به معرفی میوه های مضر میپردازیم که برای افراد مبتلا به شکر خطرناک است:

  • انگور: یک دانه کوچک انگور حاوی یک گرم کاربوهایدرات است و گرفتن ۱۵ دانه از آن نیاز بدن را مرفوع میکند؛ اما باید در خوردن آن دقت بیشتر کنید.
  • گیلاس: خوردن گیلاس بدون توجه به مقدار آن باعث افزایش قند خون میشود.
  • آناناس: این نیز از جمله میوه هایست که مصرف زیاد آن برای افراد دیتابتی باعث میشود شاخص کلیسمی بالایی داشته باشد و قند خون را افزایش میدهد.
  • ام: یک میوه سرشار از فایبر و مواد مغذی است؛ اما مقدار قند این میوه بیشتر از سایر میوه هاست.
  • کیله: یک میوه شیرین و خوش مزه است، به همان اندازه قند بیشتر دارد و برای احتیاط بهتر است نصف یک کیله را در صبحانه میل کنید.
  • میوه های خشک: میوه های خشک شده نسبت به میوه های تازه دارای ۴ تا ۵ برابر مقدار بیشتر کربوهایدرات هستند و افراط در خوردن این میوه ها سبب بالا رفتن قند خون میشود.
  • آب میوه ها: آب میوه چون باعث غلیظ شدن میوه میشود، قند بیشتری دارند و در هنگام مصرف آب میوه بدن لازم نیست کار زیادی انجام دهد تا شکر را در آب حل کند، بنابراین به سرعت متابولیزه می‌شود و ظرف چند دقیقه باعث افزایش قند خون میگردد.

برای پیش گیری از بدتر شدن بیماری شکر در بدن بهتر است در مصرف میوه های مذکور از احتیاط کار گرفته شود تا باشد همیشه سالم بمانید «به امید سلامتی همه».

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *