میلیون‌ها افغانی زیان مالی؛ پاداش جنگ در ولسوالی برکه ولایت بغلان

ادامۀ حضور گسترده مخالفین مسلح دولت در ولسوالی برکه و بی‌برنامه‌گی حکومت در قبال برچیدن دامنه فعالیت های گروه های مخالف مسلح دولت درین ولسوالی، آرامش مردم را گرفته و خسارات بزرگ مالی و تلفات انسانی بجا گذاشته است.

حمله گسترده طالبان مسلح بر مرکز ولسوالی که از داخل بازار آغاز شد و ساعت ها ادامه یافت باعث آتش سوزی درین بازار شده و ملیون ها افغانی زیان مالی برای مردم وارد کرده است.

حبیب الله دکاندار بازار آق‌چشمه که همه دارایی اش را درین جنگ از دست داده است، به شدت از حکومت انتقاد می‌کند.

وی در صحبت با خبرگزاری خاورمیانه می‌گوید، درین جنگ مردم ملکی بیشترین را آسیب دیده و اکثر دکانداران این بازار تمامی دارایی های شان را از دست داده اند.

حمیدالله دکاندار دیگر این شهر می‌گوید، اگر حکومت برای آسیب دیده ها کمک نکند، فقر اقتصادی دامنگیر آنان خواهد شد و ادامه بی‌توجهی حکومت این بار بیشتر از پیش نارضایتی های مردم این ولسوالی را افزایش خواهد ساخت.

آنان می‌گویند، ۳۵ باب دکان و مسجد جامع بازار آق‌چشمه با اموال آن کاملا در آتش سوخته است.

درین حال شمس‌الدین شهاب ولسوال برکه، حریق شدن بخشی ازین شهر را تایید می‌کند.

وی به خبرگزاری خاورمیانه گفت، مسجد جامع این ولسوالی و بخشی ازین شهر از بین رفته و ساخت دوباره آن از توان مردم بیرون است.

او از حکومت خواست که مردم این ولسوالی را کمک و همکاری نماید.

محمود حقمل سخنگوی والی بغلان می‌گوید، تا کنون آمار دقیق خسارات به آنان مواصلت نکرده و در نظر دارند که پس از شناسایی آسیب دیده ها آنان را کمک نمایند.

به گفته باشنده گان برکه، صدها خانواده از ترس جنگ از خانه های شان فرار کرده اند و اکنون در وضعیت بدی بسر می‌برند.

حدود ۵ ماه پیش نیز طالبان مسلح دوبار حملات گسترده شان را بالای این ولسوالی انجام دادند که خانواده زیادی متضرر شدند و از خانه های فرار کردند.

محراب الدین ابراهیمی-خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *