میشل پلاتینی رییس اتحادیه فوتبال اروپا وارد کابل شد

رییس اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) صبح امروز (۳۱ سنبله) وارد کابل شده و ضمن دیدار با رییس فدراسیون فوتبال افغانستان قول داده است که فوتبال افغانستان را حمایت نماید.

به گزارش خبرگزاری خاور میانه، میشل پلاتینی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رییس فدراسیون فوتبال افغانستان در کابل  ضمن بیان ای مطلب که فوتبال افغانستان رشد چشم گیری داشته است تاکید نمود که من به عنوان نماینده‌ی اتحادیه فوتبال اروپا اعلام می‌دارم که اتحادیه فوتبال اروپا از فدراسیون فوتبال افغانستان حمایت نموده و هرکمکی که از این اتحادیه ساخته باشد دریغ نخواهد ورزید.

پلاتینی تاکید کرد که این کمک‌ها نقدی نبوده و ما در خصوص ظرفیت سازی و آموزش مربی، داور، و بازیکنان این فدراسیون را حمایت نموده و این حرف من به عنوان رییس این اتحادیه نیست بلکه تمام کشور‌های عضو در اتحادیه فوتبال اروپا این پیام را توسط من در افغانستان فرستاده اند.

وی از امضای معاهده‌ای  جدیدی بین اتحادیه فوتبال اروپا و کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز خبر داده گفت طبق این قرار داد ما از طریق ای معاهده نیز می‌توانیم به فوتبال افغانستان نزدیک شده و فوتبال این کشور را حمایت نماییم.

وی همچنین یاد آور شد که مهمترین کاری که د رافغانستان صورت گرفته است گزینش و راه اندازی فوتبال پایه در افغانستان است که فوتبال پایه مورد حمایت این اتحادیه نیز می‌باشد و ما امیدواریم که به زودی و در آینده‌ای نزدیک شاهد افتخارات بیشتر مردم افغانستان در خصوص فوتبال باشیم.

در همین حال کرامدالدین کریم رییس فدراسیون  فوتبال افغانستان نیز ضمن خوش‌آمدگویی به میشل پلاتینی و دیگر همراهان وی، رشد فوتبال در افغانستان راچشم گیر توصیف نموده افزود که سفر میشل پلاتینی درجه‌ای اهمیت فوتبال در افغانستان را نشان داده و قهرمانی تیم ملی فوتبال افغانستان نیز درجه‌ای رشد و پیشرفت فوتبال در افغانستان را به وضوح نشان می‎‌دهد.

وی نیز یاد اور شد که اتحادیه فوتبال اروپا از فوتبال پایه در افغانستان حمایت نموده ویکی از اهداف جدی سفر میشل پلاتینی به افغانستان نیز همین موضوع می‌باشد.

میشل پلاتینی در سال ۱۹۵۵ در شهر یویف ایالت لورن فرانسه تولد و یکی از موفق ترین بازیکنان خط میانی تاریخ فوتبال فرانسه به شمار میرود.

وی در جام جهانی ۱۹۷۸، ۸۲،۸۶ بازی نموده و در حال حاضر رییس کنفدراسیون فوتبال اروپا است.

از پلاتینی با ۳۵۶ گل همراه با زین‌الدین زیدان، دیگو آرماندو مارادونا، پله، یوهان کرایوف و آلفردو دی اسفانو به عنوان بزرگترین بازیکنان قرن بیستم نام برده می‌شود.

وی در  ۲۷ جنوری سال ۲۰۰۷ میلادی به عنوان رییس یوفا جانشین یوهانسون شد.

پیش از این پلاتینی از طرف دولت فرانسه لقب شوالیه را از ان خود کرده بود، عنوان که نصیب هرکس نشده و به شایسته ترین و موفق ترین انسانها تعلق می‌گیرد.

قابل یاد آوری است که آقای پلاتینی در ای سفر با رییس جمهورکرزی رییس و هیات رهبری فدراسیون  فوتبال کشور، اعضایی تیم‌های لیگ برتر بانوان، جوانان و مربیان فوتبال دیدار و گفتگو خواهد نمود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *