میرزاولنگ دوباره سقوط کرده یا نه؟

هرچند که شماری از اعضای شورای ولایتی سرپل از حمله دوباره طالبان مسلح بر میرزاولنگ خبر می‌دهند و شماری از منابع محلی بر سقوط دوباره این منطقه تاکید دارند؛ اما مقام‌های امنیتی به شدت این ادعاها را رد می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در حالی که یک روز از بازپس‌گیری منطقه میرزاولنگ از سوی نیروهای امنیتی می‌گذرد؛ برخی از رسانه‌ها به نقل از منابع دست‌داشته‌شان از سقوط دوباره منطقه میرزاولنگ خبر داده‌اند.

در همین رابطه، معصومه رمضانی، معاون شورای ولایتی سرپل به خاورمیانه گفت که شب گذشته طالبان مسلح تحرکاتی در منطقه میرزاولنگ داشتند؛ اما تا هنوز خبرهای دقیق از نفوذ بر میرزاولنگ در دست نیست.

با این حال، نصرت‌الله جمشیدی، معاون مطبوعاتی قول اردوی۲۰۹شاهین در شمال کشور در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه به شدت سقوط دوباره میرزاولنگ را رد کرد.

وی اظهار داشت :«حمله و با تحرک دوباره طالبان در میرزاولنگ؛ تبلیغات دشمن است و این منطقه سقوط نکرده است و هیچ مشکلی نیست و قطعات ما که در عملیات بودند؛ همچنان در آنجا هستند.»

به گفته جمشیدی، نیروهای حاضر در میرزاولنگ به صورت قاطعانه از این منطقه دفاع می‌کنند و تمام امکانات نیز موجود تا تحرکات دشمن پس زده شود.

وی تصریح کرد که شب گذشته هیچ درگیری صورت نگرفته است.

از سوی دیگر، معاون مطبوعاتی قول اردوی ۲۰۹ شاهین افزود تا زمانی‌که منازل و اماکن در میرزاولنگ از سوی نیروهای امنیتی به صورت کامل تصفیه و تطهیر نشود، به مردم اجازه داده نمی‌شود تا به منازل‌شان برگردند و در این مرحله، خانه به خانه تلاشی می‌شود تا کدام مواد انفجاری جابجا نشده باشد و بعد از آن مردم می‌توانند دوباره به منازل‌شان برگردند.

طالبان مسلح نیز گفته‌اند که شب گذشته بر میرزاولنگ حمله کرده و این منطقه را دوباره تصرف کرده‌اند.

گفتنی است که نیروهای امنیتی بعد از نزدیک به یک هفته، روز گذشته موفق شده بودند تا به منطقه میرزاولنگ برسند و طالبان مسلح را از این منطقه به عقب برانند.

در جریان این بازپس‌گیری سه گور دسته‌جمعی نیز از منطقه میرزاولنگ پیدا شده بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *