میرزاولنگ؛ هنوز فاجعه انسانی در آن اتفاق می‌افتد

اعضای شورای ولایتی سرپل می‌گویند، پس از سقوط منطقه میرزاولنگ بدست طالبان مسلح، شمار زیادی از باشنده‌گان این منطقه در چنگ این گروه گیرمانده و نزدیک به ۵۰ باشنده محل که متشکل از جوانان تحصیل‌کرده و بزرگان قوم استند از سوی آنان تیرباران شده‌اند.

معصومه رمضانی معاون شورای ولایتی سرپل در گفتگو به خبرگزاری خاورمیانه می‌گوید، طالبان مسلح، جوانان تحصیل‌کرده و بزرگان قومی را که تعدادشان از چهل تا پنجاه نفر می‌رسد به بهانه‌ مشوره در یک مسجد جمع نموده و همه را تیرباران کردند.

وی می‌گوید، هنوز امکان وقوع هرگونه فاجعه انسانی در این محل متصور است و گیرمانده‌گان هیچ گزینه‌ای برای فرار از منطقه ندارند.

همچنان وی وضعیت بیجا شده‌ها را اسف‌بار خوانده گفت، تا کنون هیچ کمکی با آنان صورت نگرفته است.

طالبان مسلح بامداد روز شنبه پس از درگیری ۴۸ ساعته، منطقه مهم و استراتیژیک «میرزاولنگ» ولسوالی صیاد را تصرف کردند که به گفته مقام‌های محلی راه فرار مردمان را مسدود کرده‌اند.

در عین حال، حاجی مهدوی فرمانده نیروهای خیزش مردمی منطقه میرزاولنگ در گفتگو به خبرگزاری خاورمیانه، تعداد کشته شده‌های افراد ملکی را ۳۴ نفر عنوان کرده گفت، که با وجود فرستادن محاسن‌سفیدان به نزد این گروه، مؤفق به بیرون کشیدن اجساد نشده‌اند.

وی علاوه کرد در میان افراد کشته‌شده‌ها که اجسادشان در محل باقی‌مانده؛ زنان، کودکان و محاسن سفیدان شامل استند.

او گفت که در درگیری‌های اخیر ۵ تن از نیروهای خیزش مردمی نیز جان باخته‌اند.

در عین حال، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان مسلح، تیرباران افراد ملکی از سوی افراد گروه‌شان را رد کرده و می‌گوید که تعداد ۲۸ تنی که اجسادشان در محل باقی‌مانده همه نیروهای مسلح دولتی بودند که در جنگ کشته شده‌اند.

همچنان وی تخریب و به آتش کشیده شدن خانه‌های مسکونی مردم و اماکن مقدس را رد کرد.

اما حاجی مهدوی با رد این گفته‌ها؛ می‌گوید که طالبان مسلح در منطقه میرزاولنگ «جنایت ضد بشری» انجام داده‌اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *