میراث بد جنبلاط برای فرزندش

دروزیهای لبنان در اعتراض به ولید جنبلاط؛ خط و مشی وی به نمایندگی از طرف جامعه دروزیها را محکوم نموده و هرگونه همسوئی با

walid1دروزیهای لبنان در اعتراض به ولید جنبلاط؛ خط و مشی وی به نمایندگی از طرف جامعه دروزیها را محکوم نموده و هرگونه همسوئی با گروه‌های النصره و داعش را تقبیح کرده و خواهان عذرخواهی رسمی وی از جامعه دروزی‌ها و مردم لبنان شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شایان ذکر است که ولید جنبلاط رییس حزب دروزی سوسیالیست ترقی‌خواه لبنان از جمله کسانی است که گروه تروریستی تکفیری جبه ­النصره را یک گروه مبارز خوانده و طی پیامی از دروزی‌های سوریه خواسته است تا با النصره و داعش و دیگر گروه‌های تروریستی تکفیری همکاری کرده و به صفوف آنها بپیوندند.

ولید جنبلاط پس از زمینه‌چینی برای جایگزینی پسرش تیمور به عنوان رئیس حزب متبوع در یک اقدام نسنجیده در حمایت از داعش و النصره برخلاف دیدگاه اکثریت دروزی‌ها که خواستار مقابله با تکفیری ها و تروریست‌ها هستند تصحاب ریاست حزب توسط “تیمور” را با تردید‌های جدی مواجه کرده است.

اعضای گروه ۱۴ مارچ به ویژه سعد‌الحریری رییس جریان المستقبل، سمیر جعجع رییس حزب نیروهای لبنانی و احمد الحریری دبیرکل حزب جریان المستقبل از ترس خشم محمد بن سلمان در روزهای اخیر تمام قد به دفاع از داعش، جبهه‌النصره و دیگر گروه‌های تروریستی تکفیری برخاسته و خواستار پایان نبرد نیروهای مقاومت اسلامی حزب‌الله با این گروه‌ها شده‌اند.

پیش‌بینی می‌شود به زودی واکنش‌های درون گروهی تندی نسبت به این اقدام ضد ملی رهبران گروه‌های لبنانی را شاهد خواهیم بود.

Author

About Author