میدان هوایی نیمروز با هزینه ۶۵۱ میلیون افغانی آماده افتتاح است

رئیس عمومی اداره مستقل هوانوردی ملکی کشور از کار پروژه میدان هایی نیمروز دیدن کرد و گفت که خط رنوی این میدان با مصرف بیش از ۶۵۱ میلیون افغانی آماده بهره برداری است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، «کپتان حامد ظاهر» رییس عمومی اداره مستقل هوانوردی ملکی هدف بازدید اش از  میدان هوایی نیمروز را بررسی آخرین پیشرفت ها، در زمینه ساخت خط رنوی این میدان عنوان کرد.

وی گفت که خط رنوی میدان هوایی نیمروز مطابق به پلان و استندردهای موجود به پایه اکمال رسیده و آنان منتظر هدایت مقام عالی ریاست جمهوری برای افتتاح این میدان است.

رئیس عمومی اداره مستقل هوانوردی ملکی به مردم نیمروز اطمینان داد که اداره مستقل هوانوردی ملکی از اخرین امکانات خود استفاده می کند تا هم مردم این ولایت به خدمات ترانسپورت هوایی دسترسی پیدا کنند.

گفتنی است که خط رنوی میدان هوایی نیمروز به طول ۲۷۴۰ متر به صورت اساسی و معیاری قیرریزی شده و آماده بهره برداری می باشد.

این پروژه که از بودجه انکشافی دولت جمهوری اسلامی افغانستان تمویل شده و بیش از ۶۵۱ میلیون افغانی هزینه برداشته است.

میدان هوایی نیمروز از جمله میادین مهم هوایی کشور به شمار می رود. این میدان از رهگذر اقتصادی از جمله وصل کردن افغانستان به بندر چابهار ایران، اهمیت فوق العاده استراتژیک و اقتصادی برای کشور دارد.

این در حالیست که کار سروی و دیزاین ترمینل میدان هوایی ولایت نیمروز نیز از سوی اداره مستقل هوانوردی ملکی تکمیل شده و قرار است در سال آینده خورشیدی (۱۳۹۶) عملاً کار آن آغاز شود. برای اعمار ترمینل، تعمیر بخش هواشناسی، تعمیر بخش اطفائیه، بیش از دو میلیون دالر از بودجه انکشافی دولت جمهوری اسلامی افغانستان، پول اختصاص داده شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *