مک‌کین: به دنبال درگیری با چین نیستیم

رئیس کمیته امورمسلح سنای آمریکا گفت که واشنگتن به دنبال درگیری نظامی با چین نیست بلکه به دنبال بازدارندگی در برابر اقدامات

رئیس کمیته امورمسلح سنای آمریکا گفت که واشنگتن به دنبال درگیری نظامی با چین نیست بلکه به دنبال بازدارندگی در برابر اقدامات پکن در دریای چین جنوبی است.

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری خاورمیانه، سناتور ارشد آمریکایی گفت که این کشور به دنبال درگیری نظامی با چین نیست.

در حالی که تنشها بین آمریکا و چین به دنبال اقدام اخیر واشنگتن در پرواز هواپیمای جاسوسی در آبهای نزدیک به مناطق سرزمینی پکن افزایش یافته است، یک سناتور ارشد کنگره تاکید کرد که ایالات متحده به دنبال درگیری نظامی نیست.

به گزارش پرس‌تی‌وی، جان مک کین با متهم کردن چین به نقض قوانین بین‌المللی گفت: ما به دنبال درگیری با چین نیستیم بلکه ما می‌توانیم اقدامات خاصی انجام دهیم که عامل بازدارنده چین در ادامه چنین فعالیتهایی باشد.

رئیس کمیته امورمسلح سنای آمریکا با اشاره به ادعای پنتاگون درباره استقرار تجهیزات خمپاره‌ای در یکی از جزایر مستقر در دریای چین جنوبی افزود: این یک اقدام مخل و برهم زننده امنیت منطقه است.

مک کین همچنین گفت: «ما باید کاری کنیم که چین بفهمد اقدامات آنها نقض قوانین بین‌‍المللی بوده و توسط همه کشورها در صحنه جهانی محکوم است.

Author

About Author