مکان چهارم جنوب آسیا با ۳۳ مدال

12713999_1028464920547961_28426104_n

کاروان ورزشی افغانستان با کسب ۳۳ مدال رنگارنگ در مکان چهارم مسابقات المپیک جنوب آسیا ایستاد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مسابقات المپیک جنوب آسیا، دیشب با برگزاری مسابقات جودو و مشت زنی به پایان رسید و افغانستان نسبت به دوره گذشته، دو رتبه صعود داشت.

در روز پایانی این مسابقات، احمد بخشی، تکواندوکار وزن منفی ۶۳ کیلوگرام با غلبه بر حریفی از هند، آخرین و هفتمین مدال طلای کشور را به گردن آویخت.

در این روز، نیلا احمدی، تکواندو کار بخش بانوان کشور با شکست در برابر حریفی از نیپال، مدال برنز را به دست آورده و سهیلا حمیدی دیگر تکواندوکار دختر کشور با شکست در برابر حریفی از هند، از دور مسابقات حذف شد، کفایت الله غیاثی هم در بخش تکواندو مغلوب ورزشکاری از نیپال شده و از گردونه مسابقات کنار رفت.

در روز آخر مسابقات، افغانستان در رشته جودو در وزن های منفی ۶۱کیلوگرام، منفی ۶۸کیلوگرام و منفی ۸۱ کیلوگرام صاحب سه نقره شد.

علی، محمد رشاد و اجمل فیض زاده سه ورزشکار جودوی کشور بودند که با شکست در برابر حریفانی از هند، مدال نقره کسب کردند.

از سوی دیگر، در این روز اولین مدال مشت زنی کشور در وزن منفی ۶۹کیلوگرام توسط الله داد رحیمی به دست آمد، این ورزشکار خوب کشور که با دو پیروزی به دیدار نهایی راه یافته بود در این مرحله مغلوب مشت زن هندی شده و مدال نقره را به گردن آویخت.

مشت زنان کشور در یک روز قبل نیز ۵ گردن آویز برنز به دست آورده بودند.

به این ترتیب، کاروان ورزشی کشور با کسب هفت مدال زرین طلا توسط خیرالله لعل زاد (ووشو)، روح الله نیکپا، محمود حیدری، محسن رضایی، احمد بخشی، شریف مرادی و سمیه غلامی (تکواندو)، ۸ نقره و ۱۸ برنز با کسب ۳۳ مدال، در مکان چهارم جدول هشت تیمی مسابقات جنوب آسیا ایستاد که دو رتبه صعود نسبت به دور گذشته مسابقات را نشان می دهد.

با کسب این مدالها، تکواندو به مقام قهرمانی تیمی مسابقات نیز دست یافت.

در این مسابقات، کاروان ورزشی هند (میزبان مسابقات) با کسب ۲۹۸مدال رنگارنگ به مقام قهرمانی دست یافت.

دوازدهمین دورۀ رقابتهای المپیک جنوب آسیا با حضور ۲۶۷۲ ورزشکار از هشت کشور، در ۲۳ رشتۀ ورزشی به مدت یازده روز به میزبانی هند برگزار شده بود.

مراسم اختتامیه این مسابقات، امشب برگزار می شود.

Author

About Author