مکاتب کندز به این زودی ها باز نمی شوند

IMAGE634341571600351250جنگ کندز بعد از ۱۵ روز از مرکز و حومه های شهر دورتر رفته است و زنده گی مردم به حالت نیمه عادی برگشته؛ اما مکاتب و ادارات دولتی تا حال مسدود و غیر فعال هستند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سید سرور حسینی، سخنگوی فرماندهی پولیس کندز در گفتگو با خاورمیانه اظهار داشت که امروز (دوشنبه ۲۰ میزان) آب شهری نیز جریان یافته و مشکل آب آشامیدنی مردم حل شده است.

به گفته وی، برق نیز دیشب جریان یافته و منازل مردم کندز روشن شد و زنده گی مردم به حالت عادی شدن می رود و دوکانها و بازار نیز به صورت نیمه باز و فعال شده است.

حسینی اما اظهار داشت که مکاتب و ادارات دولتی تا هنوز باز و فعال نشده و گمان می رود که فعالیت دوباره آنها نیاز به وقت دارد و به این زودی فعال نخواهند شد.

منبع دلیل عدم فعالیت مکاتب و ادارات دولتی را تخریب و ویرانی شمار زیادی از مکاتب و ادارات عنوان داشته و بیان داشت که ریاست معارف کندز نیز به صورت کامل تخریب شده است و تلاش برای بازسازی و فعال سازی مکاتب به زودی آغاز می شود.

وی در مورد اینکه مکاتب در تهدیدهای آینده قرار نخواهد گرفت، تصریح کرد که تدابیر برای جلوگیری و نفوذ مخالفان در مکاتب، گرفته شده است.

از سویی هم سخنگوی فرماندهی پولیس کندز اظهار داشت که مردم پناهنده به ولایت های همجوار در حال بازگشت به منازلشان هستند و تدابیر امنیتی برای مردم نیز به شدت گرفته شده است.

با این حال، حسینی افزود که در جستجوی خانه به خانه، امروز دو مخالف مسلح بازداشت شده و در بین بازداشت شده گان، شهروندان خارج از افغانستان نیز شامل است.

بر اساس اظهارات منبع، در حال حاضر ولسوالیهای چهاردره و دشت ارچی در تصرف طالبان است و نیروهای امنیتی در حال پیشروی به سمت این ولسوالیها هستند تا به زودی مخالفان را از این مناطق نیز عقب بزنند.

شهر کندز پانزده روز پیش از سوی طالبان سقوط داده شد و در این مدت، شمار زیادی از مردم کندز به ولایت های همجوار پناهنده شده و شهر نیز حالت جنگی داشت.

Author

About Author