موگرینی و کری درباره اوضاع خاورمیانه گفتگو کردند

اشراف-جان-کریوزیر خارجه آمریکا با مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره اوضاع سوریه و خاورمیانه در تماس تلفنی گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل ازپایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا گزارشی از گفتگوهای تلفنی جان کری، وزیر خارجه آمریکا و فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجی این اتحادیه درباره سوریه و اوضاع در منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) منتشر کرد.

این پایگاه اینترنتی نوشت: فدریکا موگرینی در دو نوبت دیروز و امروز با جان کری درباره بحران در سوریه و اوضاع در خاورمیانه تلفنی گفتگو کرد. دو طرف درباره اجرای گام‌هایی که گروه بین‌المللی حمایت از سوریه هفته گذشته در مونیخ توافق کرد، تبادل نظر کردند. موگرینی و کری بویژه درباره تلاش‌های دیپلماتیکی که در جریان است تا برای توقف خصومت‌ها به نتیجه برسند و پیشرفت‌هایی که گروه امدادرسان واکنش سریع برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به بخش‌هایی در سوریه داشته است گفتگو کردند.

در ادامه این گزارش آمده است: موگرینی به جان کری درباره حمایت همه جانبه شورای اروپایی از توافقی که در مونیخ بدست آمد اطلاع داد و افزود شورای اروپایی از تلاش‌هایی که برای اجرای توافق مونیخ در جریان است به طور کامل حمایت می‌کند. این حمایت، اقدام‌های میانجیگرانه استفان دی متسورا، نمایندهٔ ویژهٔ سازمان ملل را نیز شامل می‌شود.

موگرینی و کری همچنین درباره نشست روسای گروه چهارجانبه خاورمیانه، که هفته گذشته در مونیخ برگزار شد، نیز بحث و تبادل نظر کردند.

Author

About Author