مولوی فضل‌الرحمان در چارچوب رهبران سیاسی پاکستان امروز وارد کابل میشود

قرار است شماری از رهبران احزاب سیاسی پاکستان امروز(چهارشنبه ۱۷جدی) به کابل آمده با رییس جمهور غنی ملاقات کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مولوی فضل‌الرحمان، رهبر جمعیت علمای اسلامی پاکستان، اسفندیار علی خان، رییس حزب نشنل عوامی، سناتور افراسیاب ختک، آفتاب‌احمدخان شیروپاو، رییس حزب قومی وطن، و محمود خان اچکزی، رهبر حزب عوامی پاکستان امروز به خاطر ملاقات با رییس جمهور غنی به کابل می‌آیند.

پیش از این ارگ ریاست جمهوری افغانستان نیز سفر این هیات به افغانستان را تایید کرده و اعلام کرده بود که این سفر هیات پاکستانی به کابل به دعوت ویژه رییس جمهور افغانستان صورت می گیرد.

گفته می‌شود این افراد در مورد روابط دوجانبه، بررسی اوضاع امنیتی دوکشور و مبارزه با تروریزم با مقام‌ها در افغانستان گفت‌گو خواهند کرد.

مولانا فضل‌الرحمان در چارچوکات این رهبران در حالی به کابل دعوت می‌شود که چندی‌پیش، در جریان سفر رییس جمهور غنی به اسلام‌آباد جهاد را در افغانستان روا دانسته اعلام کرد که تا زمان خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان جنگ افغانستان پایان نخواهد یافت.

از سویی، پاکستان پس از یک حملۀ طالبان پاکستانی به یک مکتب در پشاور که منجر به کشته و زخمی‌شدن نزدیک به ۳۰۰ تن که بیشترشان دانش‌آموز بودند شد، ظاهرن کمر مبارزۀ مشترک در برابر تروریزم با افغانستان را بسته‌است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *