موفقیت عملیات شبانه در نابودی شورشیان

دولت-وزیری-2وزارت دفاع ملی عملیات شبانه را یکی از موفقترین راه های از بین بردن شورشیان در سراسر کشور می داند و می گوید که برای این عملیات، تمام امکانات را در اختیار دارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سخنگویان وزارت داخله و دفاع ملی امروز (۲۰ثور) با حضور در یک نشست خبری در مورد عملیات و وضعیت نظامی کشور معلومات دادند.

دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع ملی در این کنفرانس گفت که هم اکنون عملیات شفق در ۱۶ ولایت کشور جریان داشته و در این عملیات بسیاری از افراد کلیدی طالبان کشته و دستگیر شده اند.

به گفته وی، حمله و عملیات شبانه دست آورد های بسیار خوبی داشته و این حملات توسط نیروهای ویژه امنیتی با مشوره نیروهای خارجی صورت میگیرد.

وزیری اظهار داشت که برای عملیات شبانه تمام امکانات لازم در اختیار نیروهای امنیتی قرار دارد و این عملیات در سراسر کشور از کابل کنترول می شود.

سخنگوی وزارت دفاع ملی افزود که در این عملیات ها چندین زندان طالبان از بین برده شده که تعداد زیادی از شهروندان کشور از بند رها شده اند.

با این حال، وی تصریح کرد که جنگ افغانستان یک جنگ استخباراتی بوده و به زودی خاتمه نمی یابد و برای پیروزی در این جنگ، مردم باید همکاری جدی با نیروهای امنیتی داشته باشند.

در عین حال، صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت امور داخله نیز عملیات شفق را یک عملیات موفق بوده و مورال شورشیان طالب به شدت کاهش یافته است.

وی بیان داشت که به دلیل استفاده زیاد شورشیان فراری و زخمی از لباس های زنانه و چادری، فرمانده هان جنگ در خط مقدم، عملیات عمری را به عملیات «چادری» تغییر نام داده اند.

به گفته وی، در جریان عملیات عمری، شمار زیادی از فرمانده هان و سرگروپ های شورشیان کشته و زخمی و یا هم دستگیر شده اند.

صدیقی اظهار داشت که نیروهای امنیتی از تاکتیک های ویژه برای از بین بردن شورشیان طالب استفاده می کنند و این امر باعث افزایش مورال نیروهای امنیتی شده است.

وی اظهار داشت که نیروهای امنیتی کشور تلاش دارند تا ولایت هلمند را به کلی از وجود مخالفین پاکسازی نمایند .

با این حال، سخنگوی وزارت داخله نیز از مردم خواست تا برای تامین امنیت بیشتر با نیروهای امنیتی همکاری بیشتر و جدی تر داشته باشند.

از سوی دیگر، وزارت امور داخله از تشکیل کمیسیون ویژه تامین امنیت در کابل خبر داده و می گوید که وزیر امور داخله به صورت جدی کارهای این کمیسیون را نظارت می کند.

سخنگوی وزارت داخله می گوید که در این راستا تا حال بیش از ۵۵۰ تن بازداشت شده است.

این در حالی است که باشنده گان پایتخت بارها از مشکلات و افزایش جرایم جرمی در کابل شکایت داشته اند.

Author

About Author