موفقیت ارتش سوریه در حومه دمشق

نیروهای سوریه در عملیات‌هایی علیه شبه‌نظامیان تکفیری مورد حمایت خارجی در برخی از مناطق حومه دمشق، پایتخت سوریه دستاوردهایی داشته است.
به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نیروهای سوریه امروز (دوشنبه) شبه‌ نظامیان را از محله‌های غوطه، زملکه و ایربن، عقب رانده و خسارت‌های سنگینی به این گروه‌های مسلح وارد کردند.
در شهر هجره در نزدیکی دمشق نیز نیروهای ارتش پس از درگیری سنگین با شبه‌نظامیان، کنترل تعدادی از محله‌های این شهر را بار دیگر به دست گرفتند.
منابع نظامی می‌گویند که بیشتر شبه‌نظامیان در این مناطق کشته شده و مواضع و تجهیزات آن‌ها، نیز نابود شده است.
در طول ۴۸ ساعت گذشته، ارتش سوریه در دمشق و برخی دیگر از مناطق مهم این کشور، زمین‌های بیشتری را تحت کنترل خود درآورده است، ارتش در ششم جولای، امنیت را به منطقه صنعتی قابون در شرق پایتخت بازگردانده است.
نیروهای سوریه همچنین کنترل بخش شمال غربی اردوگاه سیده زینب در نزدیکی دمشق را نیز به دست آوردند، ارتش همچنین خسارت سنگینی به شبه‌نظامیان تکفیری در شهر حلب در شمال غربی سوریه و نیز شهرهای حما و ادلب وارد کرده است.
ستیزه‌ جویی مورد حمایت خارجی از ماه مارچ ۲۰۱۱ تاکنون، جان بسیاری از مردم از جمله تعداد زیادی از نیروهای امنیتی و سربازان سوری را گرفته است.
بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در یک مصاحبه با روزنامه الثوره که در تاریخ چهارم جولای منتشر شد، اظهار داشت که مخالفان و حامیان خارجی آن، همه ابزارهای خودشان برای توطئه علیه سوریه را امتحان کردند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *