موسس جنبش ضد اسلامی پگیدا به دلیل توهین به مسلمانان دادگاهی شد

1200x630_296418_pegida-leader-quits-amid-hitler-rowدادگاه شهر درسدن در شرق آلمان روز سه شنبه لوتز باخمن را به دلیل نوشتن سخنان توهین آمیز در صفحه فیسبوک خود علیه مهاجرین مسلمان ۹ هزار و ۶۰۰ یور جریمه کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری خاورمیانه، دادستان درسدن می‌گوید هدف باخمن از نگارش پیام‌هایی که در سپتامبر ۲۰۱۴ در فیس‌بوک منتشر کرده، تحریک آلمانی‌‎ها علیه پناهجویان بوده است.

گروه ضد اسلامی و راست‌افراطیِ پگیدا در طول سال گذشته بارها به سازماندهی تظاهرات و تجمعاتی علیه حضور پناهجویان در آلمان و اروپا و سیاست درهای باز آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در قبال پناهجویان پرداخته است.

پگیدا مخفف عبارت آلمانی «اروپاییان میهن‌پرست علیه اسلامی‌شدن غرب» است. این جنبش اکتبر ۲۰۱۴ در درسدن، در شرق آلمان تشکیل شد و از آن زمان، طرفداران این جنبش، دوشنبه هر هفته در این شهر راه‌پیمایی شبانه برگزار می‌کنند.

باخمن ادعا می‌کند که محاکمۀ وی «صرفاً با انگیزۀ سیاسی» صورت می‌گیرد و مقامات قصد دارند وی و جنبش پگیدا را بی‌اعتبار کنند.

این نخستین باری نیست که جنبش مزبور رسوایی به بار می‌آورد.

پیشتر، باخمن در پی انتشار عکسی از خودش با شمایل هیتلر خشم عمومی را برانگیخت و این موضوع سبب کناره‌گیری وی از رهبری این گروه شد.

Author

About Author