موتر اتومات گوگل، رونمایی شد

موتر اتومات گوگل

خبرگزاری خاورمیانه

چند سالی است که موضوع موتر اتومات غول تکنالوژی جهان (گوگل) بسیاری ها را به این فکر واداشته بود که این موتر با چه ظاهر و کارکردی وارد بازار خواهد شد؟

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سایت گوگل به تازه گی از شکل و طراحی این موتر اتومات که با همکاری شرکت موترسازی «فیات» ساخته شده، رونمایی کرده است.

به این ترتیب پس از چند سال انتظار بالاخره چهره نهایی اولین موتر اتومات گوگل مشخص شد تا این غول تکنالوژی؛ از جهان مجازی پایش را به جهان واقعی در سرک ها بگذارد.

کار این تیم مشترک بر روی موتر کرایسلر پاسفیکا انجام شد. یک موتر مینی ون که نشان می‌ داد اولین موتر اتومات گوگل یک موتر شهری کوچک نیست؛ با این همه، نصب سنسورهای مختلف، استفاده از پردازنده‌ های قوی، استفاده از هوش مصنوعی و ارتباط دادن این هوش به پرزه جات موتر و سایر قطعات ارتباطی کار را بسیار پیچیده کرده بود.

در ‌‌نهایت موتر نهایی یک پاسفیکا هیبرید مدل ۲۰۱۷ اتومات، نام گرفت. در این مدل برجستگی مختلفی روی سقف و کناره‌ های موتر برای رادار‌ها و سنسور‌ها مختلف جاسازی شده است.

البته برای توسعه یک موتر اتومات؛ تغییرات اساسی هم در انجن، شاسی و گیربکس موتر رخ داد و در ‌‌نهایت با انقلابی در موتر‌های اتومات، اتومبیل گوگل متولد شد.

فعلا البته برنامه برای ۱۰۰ دستگاه موتر اتومات در نظر گرفته شده است. تا پس از مشخص شدن نتایج نهایی این موتر آماده حضور در بازار محافظه کار صنعت موتر جهان شود.

انجینران گوگل و فیات کرایسلر می‌ گویند این موتر‌ها بسیار امن است و احتمال تصادف در آن بسیار پایین است.

با این موتر می توان در زمان طولانی ترافیک‌، اشترنگ را به خود موتر سپرد و وقت خود را صرف مطالعه، تلیفون و یا دیدن فلم کرد.

مشخصات فنی موتر

پاسفیکای هایبرید یک موتر مینی ون فامیلی است که بر اساس استفاده از حداقل مصرف سوخت و آلودگی بسیار پایین ساخته شده است.

این موتر با ترکیب انجن پطرولی و برقی می ‌تواند حدود ۹۱۰ کیلومتر را طی کند و تنها با یک بار چارج بطری، بدون استفاده از پطرول می‌ تواند ۵۳ کیلومتر را طی کند.

این موتر از یک انجن ۳۶۰۰ سی سی شش سیلندره پطرولی با قدرت ۲۸۷ اسب بخار استفاده می ‌کند.

چارج کامل بطری ‌های این موتر هم دو ساعت زمان نیاز دارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *